سؤال 480: آيا قرائت عمدى ذکرهاى رکوع و سجده به جاى يکديگر اشکال دارد؟
جواب: اگر آنها را به قصد مطلق ذکر خداوند عزوجل بگويد، اشکال ندارد و رکوع و سجده و نماز همگى صحيح هستند.
سؤال 481: اگر شخصى سهواً در سجده ذکر رکوع را بگويد و يا بر عکس، در رکوع ذکر سجده را بگويد و در همان حال متوجه اشتباه خود شده و آن را اصلاح نمايد، آيا نماز او باطل است؟
جواب: اشکال ندارد و نمازش صحيح است.
سؤال 482: اگر نماز گزار در هنگام نماز و يا بعد از فراغت از آن متوجه شود که ذکر رکوع يا سجده را اشتباه گفته است، چه حکمى دارد؟
جواب: اگر بعد از رکوع و سجود متوجه شود، چيزى بر او واجب نيست.
سؤال 483: آيا يک بار گفتن تسبيحات اربعه در رکعت سوم و چهارم نماز کافى است؟
جواب: کافى است، هرچند احتياط اين است که سه مرتبه گفته شود.
سؤال 484: تعداد تسبيحات اربعه در نماز سه مرتبه است، ولى فردى سهواً چهار بار گفته است، آيا نماز او در پيشگاه خداوند مقبول است؟
جواب: اشکال ندارد.
سؤال 485: کسى که نمىداند تسبيحات اربعه را در رکعت سوم و چهارم نماز سه مرتبه گفته يا بيشتر و يا کمتر، چه حکمى دارد؟
جواب: يک مرتبه نيز کفايت مىکند و چيزى بر او واجب نيست، و تا به رکوع نرفته مىتواند بنا را بر اقل گذاشته و تسبيحات را تکرار نمايد تا يقين کند که آن را سه مرتبه گفته است.
سؤال 486: آيا قرائت «بحول الله و قوته اقوم واقعد» هنگام نماز در حال حرکت جايز است و آيا گفتن آن در حال قيام صحيح است؟
جواب: اشکال ندارد و اصولاً اين ذکر در حالت قيام براى رکعت بعدى گفته مىشود.
سؤال 487: مراد از ذکر چيست؟ آيا شامل صلوات بر پيامبر(صلى الله عليه وآله) و خاندان آن حضرت مىشود؟
جواب: هر عبارتى که متضمّن ذکر خداوند عزوجل باشد، ذکر محسوب مىشود و صلوات بر محمد و آل محمد(عليهم افضل صلوات الله) از بهترين ذکرهاست.
سؤال 488: هنگامى که در نماز وتر که يک رکعت است دستها را براى قنوت بلند کرده و حاجات خود را از خداوند عزّوجلّ طلب مىکنيم، آيا طلب حاجات به زبان فارسى اشکال دارد؟
جواب: دعا در قنوت به زبان فارسى اشکال ندارد، بلکه هر دعايى را در قنوت مىتوان به هر زبانى خواند.