مقدّمه گرد آورنده - رساله آموزشی مراجع

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > رساله آموزشی مراجع:

مقدّمه گرد آورنده

مقدّمه گرد آورنده
بی شک یکی از علومی که در اصلاح و الهی شدن جامعه نقش مهمی دارد «فقه» است لذا همواره از صدر اسلام تاکنون شخصیت هایی با اشراف و حمایت خدای متعال و اولیاء دین علیهم السلام پرچم فقاهت را به دوش گرفته و با نوشتن کتب فقهی و تشکیل جلسات و بررسی موضوعات مختلف زندگی فردی و اجتماعی، احکام مورد نیاز مومنین در هر عصر و زمان را به آنان ابلاغ می کنند.
بحمدلله امروزه ضرورت توضیح و دسته بندی احکام، در مراکز آموزشی ، مجامع فرهنگی و پژوهشی ، اردوها ، مراکز نظامی و انتظامی و غیره معلوم است. حقیر به همین دلیل با استعانت از ذات لا یزال الهی و توسل به عنایت حضرات معصومین علیهم السلام پس از چندین سال تلاش شبانه روزی ، احکام را به سبک و نگارش جدید به صورت دسته بندی و آموزشی، تنظیم نموده ام که اینک در پیش روی شما قرار دارد.
انشاءالله این کار ناچیز ، مورد رضایت خدای سبحان – جلّ و علی- و اولیاء دین علیهم السلام بویژه حضرت بقیة الله الاعظم حجة بن الحسن العسکری –روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه- واقع شود و خداوند پاداش آن را ذخیره قبر و قیلمت حقیر ، والدین ، اساتید و مربیانم قرار دهد.
تذکرات:
1- به دلیل رعایت اختصار، از ذکر القاب و عناوین مراجع عظام خودداری شده لذا از ارواح طیبه مراجع متوفی – رضوان الله علیهم- و ساحت مقدس مراجع حی – ادام الله ظلهم- عذر خواهی نموده و برای مراجع گذشته علو درجات و برای مراجع حاضر، طول عمرباعزّت را از خداوند منان خواهانم.
2- در تهیه این مجموعه از آخرین منابع فقهی مراجع عظام استفاده شده است.
3- در تنظیم این مجموعه دقت زیادی شد و وقت زیادی صرف گردیده در عین حال خود را مصون از خطا نمی دانم لذا رجاء واثق دارم اگر اهل فضل به خطایی برخورد نمودند نظر ما صلاحی خود را تذکر دهید یا ارسال نمایید تا مورد استفاده قرار گیرد.
وآخر دعوانا أن الحمدالله رب العالمین
سید محمد حسن بنی هاشمی خمینی
رمضان المبارک 1432 مرداد ماه 1390
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس