همسرم میگوید چادر بپوشم (مرجع تقلید آیةالله سیستانی) - حجاب و پوشش

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حجاب و پوشش:

همسرم میگوید چادر بپوشم (مرجع تقلید آیةالله سیستانی)

سوال سلام. با عرض پوزش از اینکه صراحتا صحبت می کنم. من 4 سال هست با یک آقایی دوست هستم و نیتمان ازدواج هست. یک مشکلی بین ما وجود داشت و این که من حجابم مانتویی بود و ایشان از من خواستند که چادر بپوشم. من پذیرفتم اما با این شرط که در بین فامیل خودم با رعایت کامل حجاب چادر نپوشم (البته چادر مشکی رو در همه جا بپوشم فقط مهمانیهای فامیلی) به دلیل اینکه فامیل من این مورد رو رعایت نمیکنند و این تفاوت برای من سخت هست. میدونم تحمل این سختی پاداش اخروی داره اما انصافاً نیاز به اعتقاد قوی هم داره. ایشان به خاطر این مورد منکر ازدواج هستند. من میگم تعویق ازدواج و ادامه این ارتباطات گناه بیشتری داره از رعایت حجاب من بدون چادر.... نظر شما رو در این زمینه خواهانم. باتشکر.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی سیستانی(مدظله)
جواب دخترم چه زمینه ازدواج باشد یا نباشد و چه شوهر و یا پدر و مادر اجع به چادر سفارش کنند یا نکنند اما بدانید که چادر حجاب برتر است و نتایج و ارزش هایی که در حجاب با چادر وجود دارد قطعا و حتما در پوشش با مانتو ولو ساده باشد وجود ندارد. زیرا دیده شدن هر زن و دختر با مانتو می تواند در چشم بوالهوسان زمینه تهیّج و تحریک شهوت را ایجاد کند که قطعا با چادر چنین زمینه هایی وجود ندارد. با مانتو ولو ساده و بی آلایش باشد اما اندام انسان مشاهده می شود . باسن و برجستگی های بدن چشم افراد بیمار را به خود مشغول می کند. در حالی که با پوشیدن چادر امکان چشم چرانی از نامحرمان گرفته می شود. و یا به حداقل می رسد و فرقی نمی کند که نامحرم در خیابان باشند یا در مهمانی های فامیلی و اقوامتان باشند!! نامحرم، نامحرم است!!! چه پسر دایی ، پسر عمو، پسرخاله و پسر عمه باشد و چه غریبه ! چه نامحرم شوهر خواهر باشد یا برادر زن برادر باشد و چه غریبه.
بنابراین شما پوشش چادر را انتخاب کنید نه به خاطر اینکه شرط ازدواجتان چادر باشد بلکه به خاطر اینکه وظیفه شما انتخاب بهترین حجاب است. و چادر حجاب برتر است.
البته آیات و روایات زیادی وجود دارد که از مفاد ان استفاده می شود سفارش اسلام به پوشش با چادر است. به عنوان نمونه در سوره احزاب آیه 59 خدای متعال می فرماید:
ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو روسری ها و چادرهای خود را بر خویش بیفکنند که گردن و سینه و بازوان و ساق هایشان پوشیده شود زیرا این پوشش نزدیکترین راهی است که انها به عفت و حجاب شناخته شوند و مورد آزار فاسقان قرار نگیرند.
البته دخترم اگر ارتباط شما بدون محرمیت است شکی نیست که گناه است ولی اگر قصد واقعیتان ازدواج است برای اینکه چنین ارتباطی ادامه پیدا نکند به پوشش چادر روی بیاورید تا عقد و ازدواج انجام شود.
برای اطلاعات بیشتر پیرامون چادر اینجا را کلیک کنید. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس