حکم خونی که در دهان است - طهارت و نجاسات

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > طهارت و نجاسات:

حکم خونی که در دهان است

سوال با سلام من وقتی غذا می خورم بعضی وقت ها به علت نرمی لثه کمی لثه هایم خون می آید البته نه همیشه با گاز ز دن مثلا.من هر وقت حس می کنم کمی لثه ام سوزش پیدا کرد می گو یم که خون آمده وتمام توجه ام به این می رود که غذایی که به آن قسمت زده شده به لب بیرونی ام نخورد که اکثرا هم می خورد و من دهانم را آب می کشم.البته خونی که می آید در بد ترین حالت هم کنار لثه مانده و جاری نیست لطفا من را راهنمایی کنید خیلی روی این موضوع وسواس شده ام و روزی چندین بار دهانم را می شویم .می دانم که خون مستهلک در آب دهان پاک است اما اگر غذا همان لحظه ای که به آن برخورد می کند به لب بیرونی برخورد کند چگونه متوجه شویم که غذا خونی شده یا نه؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

جواب خونی که از پای لثه ها خارج شود اگر کم باشد به طوری که در آب دهان مستهلک شود و از بین برود پاک است و نیازی به آب کشیدن دهان نیست. بنابراین غذا یا چیزی هم که داخل دهان شده نجس نمی باشد.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس