روزه داری و تحریک شدن - روزه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > روزه:

روزه داری و تحریک شدن

سوال با سلام
اگر زن در هنگام روزه داری به دلیلی تحریک جنسی بشود و به سبب این تحریک کمی ترشح از او خارج شود امابه هیچ وجه دچار ارگاسم و لذت نشده باشد.آیا روزه اش باطل است و غسل بر او واجب می شود؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدّس سرّه)

جواب اگر ترشح با لذت جنسی خارج شود نجس نیست و منی نمی باشد و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند.
اگر ترشح با شهوت (در اوج لذت جنسی) خارج شود و شخص ارضا شود و به ارگاسم برسد نجس است و منی می باشد و غسل دارد و روزه را هم باطل می کند.
البته باید روزه را نگه دارد و پس از ماه مبارک رمضان قضای آن را هم بگیرد ولی اگر روزه را به خیال باطل شدن باز کند کفاره نیز باید بدهد. یا 60 روز روزه بگیرد یا به 60 فقیر طعام دهد.

و اگر شک دارد که رطوبت و ترشح با لذت حارج شده یا با شهوت و در اوج لذت، تکلیفی ندارد و روزه باطل نمی شود.یاحق


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس