حکم نماز و روزه با عادت ماهیانه - احکام بانوان

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > احکام بانوان:

حکم نماز و روزه با عادت ماهیانه

سوال سلام
دختری 22 ساله ام.مدت عادت ماهانه ام 7 روز است ولی به دلیل فشار وارد بر بدنم(حمل بار سنگین) این ماه عادت ماهانه ام تا روز دهم بوده و هنوز هم ادامه دارد.)
حکم 3 روز بعد از روز هفتم چیست؟حکم روز های بعد از روز دهم چه خواهد بود؟( با توجه به اینکه ادامه اش هم مثل عادت ماهانه است چه نوع استحاضه ای است؟
با تشکر

مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب خونهایی که تا ده روز میبینید همه حیض حساب میشوند ولی اگر خون از ده روز بگذرد و آن طور که نوشته اید هنوز هم ادامه دارد استحاضه حساب میشوند و باید به احکام استحاضه عمل کنید. و استحاضه سه قسم است: 1) قلیله 2)متوسطه 3) کثیره.
قلیله آن است که خون پنبه را آلوده بکند و از طرف دیگر ظاهر نشود. در این صورت برای نماز فقط باید برای هر نماز پنبه و دستمال را عوض کنید و وضو بگیرید و نمازتان را بخوانید.
متوسطه آن است که خون پنبه را آلوده بکند و به دستمال یا نواری که معمولا برای جلوگیری از خون میبندند در این صورت باید برای هر نماز به احکام استحاضه قلیله عمل شود و برای نماز صبح نیز غسل شود.
کثیره آن است که خون از پنبه به دستمال برسد یا جاری گردد که در این صورت برای هر نماز باید به احکام استحاضه متوسطه عمل شود ولی سه غسل در شبانه روز انجام شود. یک غسل صبح، یک غسل ظهر و یک غسل شب. و البته باید بین نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء فاصله نیندازید و سرعا نماز بخوانید در غیر این صورت باید غسل تکرار شود.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس