مسائل جنسی - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

مسائل جنسی

سوال سلام من یک پسر 15ساله هستم که الان 3 ساله با غریزه جنسی در کشمکش و سردرگمی هستم شرایط فامیلی ما اجازه ازدواج و ازدواج موقت را نمی دهد من برای ارضای خود به خود ارضایی می کردم و فیلم ها و عکس مستجن نگاه می کردم اما بخاطر ضرر ان در صدد ترک ان هستم اما خیلی سخت و حتی غیر ممکن است مگه میشه با غریزه جنگید من فقط دنبال ارضا شدن هستم که نه ضرر داشته باشه نه گناه شما بگین غیر از زنا همجنس گرایی چی کار می تونم کنم؟؟؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدّس سرّه)
 
جواب پسر خوبم حیفه در چنین سن و سالی اوقات خود را صرف دیدن فیلمها و عکسهای مستهجن کنید زیرا ادامه این کارها موجب همین پریشانی میشود که اکنون شما به آن مبتلا هستید.
يکی از نيرومندترين غرايز بشر، نيروي شهوت و غريزه جنسی است. نيروی شهوت هنگام شکفتن دوره نوجواني شکفته مي شود و نوجوان را با مشکلاتی مواجه می کند.
راههای کنترل شهوت به این قرار است:
1.. برنامه ريزي کاری:
کار و تلاش مداوم نيرو و توان جوان را تا حدودی از هیجانات شهوت و غريزه جنسی باز میدارد و موجب میشود جسم و روانش متعادل شود. زیرا کار نيرو و انرژی جوان را قبل از آن که به چربی های اضافی مخرب تبديل گردد از طريق سوخت و ساز مفيد و سالم به مصرف میرساند.
2. تنظيم دقیق زمان خواب:
سعی کنید زمانی به رختخواب برويد که کاملاً خسته باشید تا بلافاصله به خواب روید. لازمه اين کار اين است که در طول روز با کار و تلاش کافي خسته شده باشید زیرا اگر با خستگی به رختخواب نروید، در بستر بيدار میمانید و افکار شهوانی و تحريک آميز شما را وسوسه و کلافه میکند.
3. دور شدن از محيط هاي آلوده:
برخی از عناصر محیط (مانند: بدحجابی، اختلاط دختران و پسران، برخي از فیلمها و سريال های تلويزيونی، دوستهای آلوده خصوصاً اينترنت و...) مهیّج شهوت و غریزه جنسی است!!! و کسانی که در فکر سلامت خويش و رعایت مسايل اخلاقی و دينی میباشند و روحيه مذهبی دارند لازم است برای سلامت خود از چنین محیطهای حقیقی و مجازی دوری کنند.
4. استفاده درست از اوقات فراغت: با تعطیلی مراکز آموزشی و علمی مانند مدارس و دانشگاهها و حتی کار و تلاش و فراهم شدن اوقات فراغت طولانی جوانان را سرگردان می کند که اگر جوانان در فکر استفاده درست از این اوقات نباشد موجب میشود کم کم به سمت و سوی درون خويش و شهوت و غریزه جنسی پناه ببرد و..
5. کسب تقوا و پرواپیشگی:
آن چه موجب ساخته شدن شخصيت و رفتار سالم جوان میشود کسب تقوا و تقويت ايمان است. بنابراین اگر جوان از ته دل باور کند اعمال و رفتارش را خدا می بيند به احتمال قوی کمتر مرتکب گناه میشود و یا شاید اصلاً مرتکب گناه نشود. بنابراین: سعي کنيد نيروی ايمان و تقوا را در وجود خود بارور کنيد و دائم متوجه خدا باشد و نمازتان را اول وقت انجام دهيد تا خداوند متعال به وسیله نماز شما را ياري کند تا از هر گناهی مصون بمانيد و تحت تأثير شهوت و غريزه جنسی قرار نگيريد. در قرآن سوره عنکبوت آیه 45 آمده: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ َالْمُنكَرِ؛ به درستی كه نماز انسان را از هرگونه آلودگی و عمل زشت و گناه دور باز می‎دارد».
6. تسريع درازدواج:
البته بايد به فکر ازدواج که يگانه راه کنترل شهوت و غريزه جنسی است نيز اقدام کنید زیرا پسرها از 18 سالگي به بعد میتوانند به فکر ازدواج باشند.
عزیزم؛
1-. مراقب نگاه تان باشيد.
2- از خلوت با نامحرم، سخن گفتن و شوخی کردن با آن ها جداً خودداري کنيد.
3- از فکر کردن، تصور و تخيل جنس مخالف و مسايل جنسی خودداري کنيد.
4- از نگاه کردن به تصاوير و فيلم های تحريک کنند جداً خودداري کنيد.
5- از شوخي های جنسی و محرک پرهيز کنيد.
6- در صورت شدت شهوت، خوردن غذاهای محرک و داراي کالري زياد مانند خرما، پياز، فلفل و... را به حداقل برسانيد.
7- براي تعديل نيروی جنسی خود حتماً ورزش و تحرک جسمانی و کار فيزيکی و بدني را در زندگي روزمره خود لحاظ کنيد.
8- از دعا و توسل براي نگهداری ايمان و رفع مشکلات بهره مند شوید.
9- روزه گرفتن موجب کاهش نيروی جنسی می شود.
10- سعي کنيد در طول روز با وضو باشيد و از نورانيت آن استفاده کنيد. مواظب خودت باش. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس