به هم خوردن عادت ماهیانه ام (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - احکام بانوان

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > احکام بانوان:

به هم خوردن عادت ماهیانه ام (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال با سلام بنده 22 سالمه و حدودا 2 سالی میشه که هر روز پریود بودم و مقدار خونریزی ام زیاد بود چند بارم دکتر رفتم ولی هر بار چیزی تشخیص داده نمی شد و دکترا میگفتن یا ارثیه یا به خاطر استرس به خاطر همین هم نماز نمی خوندم تا یک ماه پیش که رفتم پیش یه متخصص و ایشون تشخیص دادن کیست تخمدان دارم و برام قرص دیان تجویز کردن که باید 21 روز ازش بخورم و توی اون بیست و یک روز لکه میبینم و دائم لباسم کثیف میشه و اون هفت روزی که نمیخورم باز خونریزیم خیلی شدید میشه راهنمائیم کنیند که آیا الان می تونم نمازمو بخونم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

جواب اگر خونی که خارج می شود به خاطر زخم و جراحت هست که حکمی ندارد و فقط به عنوان نجس بودن باید آب بکشید وضو بگیرید و نمازتان را بخوانید.
اگر خونی که خارج می شود دارای شرایط حیض باشد یعنی: گرم، تازه و رنگ آن سرخ تیره باشد خون حیض هست و نماز خواند و روزه گرفتن در ایامی که خون حیض میبینید جایز نیست.
اگر خونی که خارج میشود دارای شرایط حیض نباشد یعنی سرد، کهنه و رنگ آن روشن مایل به زرد یا صورتی باشد خون استحاضه هست و با داشتن خون استحاضه وظیفه شما آن است که به احکام استحاضه عمل کنید و نمازتان را بخوانید و روزه هم بگیرید.
اگر خون کم باشد غسل ندارد و فقط پس از عوض کردن پنبه و دستمال و آب کشیدن بدن وضو بگیرید و نماز بخوانید. ولی اگر خون به قدری زیاد باشد که از پنبه بگذرد و به لباس زیر و دستمال یا نوار بهداشتی جاری شود، روزی سه غسل صبح و ظهر و شب انجام دهید و وضو بگیرید و نمازها را پشت سر هم بجا آورید. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس