موارد و مثالها (1) - تبعیّت

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > تبعیّت:

موارد و مثالها (1)

 


1-  مکارم شیرازی : يا انگور

2- امام خمینی ، فاضل لنکرانی ، نوري، سبحاني، مظاهري: و كهنه و چيزي هم كه معمولا روي آن مي گذارند اگر به آن رطوبت نجس شود پاك مي گردد بلكه اگر موقع جوشيدن، سر برود و پشت ظرف به آن آلوده شود، بعد از سركه شدن پشت ظرف هم پاك مي شود.

گلپايگاني، خوئي، صافي، تبريزي، سيستاني، وحید خراسانی : و كهنه چيزي هم كه معمولا روي آن مي گذارند اگر به آن رطوبت نجس شود پاك مي گردد ولي اگر پشت ظرف به آن شراب آلوده شود، احتيا ط واجب آن است كه بعد از سركه شدن شراب، از آن اجتناب كنند.

بهجت: اگر شراب سركه شود اطراف داخل ظرف نيز با پاك شدن آن پاك مي شود.

شبیری زنجانی : اگر شراب سركه شود داخل ظرف كه كه به شراب نجس شده پاك مي شود ولي اگر پشت ظرف به آن شراب آلوده شده است، احتياط واجب آن است كه بعد از سركه شدن شراب نيز از آن اجتناب كنند.

مکارم شیرازی : و پارچه اي كه روي آن مي گذرند، اگر معمولا به آن رطوبت نجس شود آن هم پاك مي گردد، اما اگر موقع جوشش سر برود و پشت ظرف به آن آلوده شود، بعد از سركه شدن پشت ظرف پاك نمي شود.

3-  امام خمینی ، فاضل لنکرانی ، سبحانی: و همین طور است کیسه و صابونی که با آن میت شسته می شود.

زنجانی: همچنین پیراهن میت، در جایی که معمولا از زیر پیراهن غسل داده می شود.

4- امام خمینی : اگر دست و آن چيز با هم آب كشيده شود.

 مکارم شیرازی  و مظاهري: اين مسأله را در رساله خود نياورده اند.

5- فاضل لنکرانی : پس از آب كشيدن لباس و مانند آن

 شبیری زنجانی : پس از آب كشيدن لباس و مانند آن به تعدد لازم

6- خوئي، تبريزي: بلكه آبي كه از اوجدا شده نيز پاك است به تفصيلي كه در مسأله (27)گذشت.

وحید خراسانی : و حكم آبي كه از آن جدا مي شود در مسأله (27) گذشت.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس