1- شبیری زنجانی : و در جايي كه تعدد لازم است، بايد متعدد آب بگردانند به طوري كه به تمام غذاي نجس برسد.
اراكي: اگر آب به تمام ظاهر و باطن غذاي نجس برسد پاك مي شود.
وحید خراسانی : اگر آب به تمام اطراف غذاي نجس برسد ظاهر آن پاك مي شود.
مکارم شیرازی : اگر آب در دهان بگردانند به طوري كه به تمام اجزاي آن برسد پاك مي شود.
بهجت: اگر يقين كند آب مطلق به همه جاي نجس رسيده، با تعدد در آنچه تعدد در آن لازم است.
سبحاني: اگر آب در دهان بگردانند و به باطن غذاي نجس برسد ظاهر و باطن آن پاك مي شود و گر نه تنها ظاهر آن پاك مي شود .
فاضل لنکرانی : به طور كلي برخورد با عين نجس در داخل دهان موجب نجس شدن غذا، دندان مصنوعي و مسواك و آب دهان نمي شود و با زوال عين نجاست، غذا و دندان پاك است و نياز به تطهير ندارد.