سؤال: پس از تمام شدن سعي، بعضي از اشخاص، مو و شارب و ناخن ديگران را به عنوان تقصير كوتاه ميكنند، آيا وكالت در اين كار از آنها لازم است، يا سكوت و رضايت آنها كافي است؟
پاسخ: خود محرم بايد نيّت تقصير را كه از اعمال حج است بنمايد، و اگر با رضايت، خودش را در اختيار ديگري قرار دهد كه موي او را كوتاه كند كافي است.
سؤال: آيا محرم قبل از آنكه خودش تقصير كند و از احرام خارج شود ميتواند براي ديگري تقصير كند (مو بچيند)؟
پاسخ: جايز نيست.
سؤال: آيا محرم ميتواند ناخن محرم ديگر را به قصد تقصير بگيرد يا نه؟
پاسخ: اشكال ندارد.
سؤال: اگر سنّي براي شيعه تقصير نمايد چه صورت دارد؟
پاسخ: اشكال ندارد.
سؤال: كسي كه در حج نايب ديگري است، گر چه نايب سال اول او نيست ولي منوب عنه تاكنون حجي بجا نياورده آيا بايد حلق كند يا تقصير هم كفايت ميكند؟
پاسخ: در فرض سوال، تقصير كفايت ميكند.
سؤال: آيا زن ميتواند از ديگري خواهش كند كمي از موي او را براي تقصير كوتاه كند ولو آن شخص مُحرم باشد؟
پاسخ: اشكال ندارد.