حکم فرار زن شوهردار با مرد غریبه - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

حکم فرار زن شوهردار با مرد غریبه

سوال سلام خسته نباشید. خانوم شوهر داری با مرد غریبه ای از خانه فرار کرده و پسر چهار ساله اش هم با خودش برده.به مدت هفت ماه هست که زیر یک سقف زندگی می‌کنند و رابطه جنسی ام داشته اند.این خانوم الان از کرده ی خودش به شدت پشیمونه وکارش شده شب و روز گریه وعذاب وجدان. میگه انگار کور شده بودم قدر زندگیمو ندونستم.اشتباه کردم خیلی حاله روحیش خرابه و میخواد توبه کنه توروخدا راهنماییش کنید.اقایی ام که این خانوم باهاشون فرار کرده. این خانوم را خیلی دوست دارد و هیچ رقمه حاضر نیست از دستش بدهد.این آقا حتی حاضر است به اون خانوم دیگه دس نزنه و فقط کنارش زندگی کند.میگه همین که کنارم باشه کافیه این خانوم می‌خواهد توبه کند آیا توبه او را خدا می‌پذیرد؟ تورو خدا راهنماییش کنید.
مرجع تقلید: سایر مراجع
 

جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
والسلام علی عبادالله الصالحین.
تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.

پناه بر خدا پناه بر خدا پناه بر خدا
اولاً به این دو نفر آقا و خانم نباید گفت زیرا:
(۱) {آقا امیرالمومنین علی (علیه السلام) و مؤمنان هستند} و کسی که آقا باشد؛ به زن و ناموس کسی دست درازی نمیکند و دامنش به زنا آلوده نمیشود.
بنابراین او را آقا نخوانید زیرا او فعلاً پلیدی است که لازم است خداوند یا هدایتش کند یا اگر قابل هدایت نیست نابودش کند تا جامعه به زنا و گناهِ ارتباط با نامحرم آلوده نشود.
(۲) {خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و مؤمنات هستند} و کسی که خانم باشد؛ به همسر خود خیانت نمیکند و دامنش به زنا آلوده نمیشود.
بنابراین او را خانم نخوانید زیرا او فعلاً خبیثی است که یا باید خداوند هدایتش کند یا اگر قابل هدایت نیست نابودش کند تا جامعه را به گناه زنا و ارتباط با نامحرم آلوده نکند.

بله اگر توبه کند خداوند بخشنده و مهربان است ولی به شرط آنکه صادقانه توبه کند و توبه اش توبه ی واقعی و نصوح باشد چون در روایت دارد برخی از توبه ها مانند مسخره کردن خدا هست.
آقا امام رضا (علیه السلام) و در کلامی نورانی در کافی ج ۲ ص ۵۰۴، استهزاء کنندگان پروردگار و شیوه مسخره نمودن حضرت حق را چنین بیان میفرماید:
المُستَغفِرُ مِن ذَنبٍ و یَفعَلُهُ کَالمُستَهزئَ بربِّهِ.
یعنی کسی که از گناهی استغفار می‌کند و باز آن گناه را انجام می‌دهد، مانند کسی است که پروردگارش را مسخره کرده است.
بنابراین اگر واقعاً این زن صادق باشد و راست میگوید که عذاب وجدان دارد و پشیمان شده و:
از گناه بسیار بسیار بزرگش
و از خیانتی که به همسرش
و از خیانتی که به اسلام
و از خیانتی که به مسلمین و مؤمنین
و از خیانتی که به پدر و مادرش
و از خیانتی که به فرزندش
و از خیانتی که به انبیاء و اولیاء (علیهم السلام)
و از خیانتی که به شهدا به ویژه شهدای کربلا کرده است توبه کرده است وظیفه اش این است که:
اولاً: شماره آن پلید را از گوشیش برای همیشه پاک کند.
ثانیاً: شماره خودش را برای همیشه از بین ببرد و شماره چدیدی داشته باشد.
ثالثاً: اهل حیا و پاکدامنی و خدمت و محبت به همسر و فرزند و خانواده‌اش شود و آداب زندگی و همسرداری و فرزند خوب برای پدر و مادرش را به نیکی رعایت کند.
با این شرایطی که لازم شد رعایت کند اگر توبه کند إن شاء الله چون خداوند رحیم و مهربان و بخشنده است توبه اش را می پذیرد.
و اینکه آن پلید گفته او را دوست دارد و میخواهد با او در ارتباط باشد و حاضر نیست از او جدا شود حرف خبیثانه ای است و باید او را به محاکم شرعی به عنوان مزاحم خانواده معرفی کرد.
و البته از پیام استفاده می‌شود که احتمالاْ زن هنوز با آن خبیث در ارتباط است و از فکر و نیت خبیثانه او اطلاع دارد.
اگر این زن توانی داشته باشد که مردی در کنارش آرامش پیدا کند باید آن مرد همسر و فرزند و خانواده اش باشند نه آن خبیث.
در صورتی که زن به آنچه نصیحت شد عمل کند در پشیمان شدنش صادق است و راست می گوید و لذا قطعا اگر توبه کند خداوند بخشنده و مهربان و آمرزنده است. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس