جواب: بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته.
با تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
بزرگوار. هیچ مرجع تقلیدی عرق جُنُب از حرام را نجس ندانسته است یعنی اصلاً عرق جنب از حرام نجس نیست.
اما این که گفته اند: عرق جُنُب از حرام نباید در لباس باشد منظور لباس نماز گزار هست آنهم نه بخاطر اینکه عرق جُنُب از حرام نجس باشد بلکه بخاطر این است که فقط نماز خواندن با آن جایز نیست.
بنابراین شرعاً عرق جُنُب از حرام پاک است و فقط اگر کسی جُنُب شود تنها آن بخشی از بدن او که به نجاست «منی» آلوده شده است نجس است، که اگر فقط همان قسمت را آب بکشد، کافی است اماولی اگر کسی از راه حرام (مانند: نعوذبالله؛ استمناء، زنا، لواط و یا جماع با زن حایض) جُنُب شده و حین عمل و یا بعد از آن عرق کند، هرچند مراجع عظام معاصر، چنین عرقی را نجس نمی دانند اما نسبت به این مسئله که آیا میشود با بدن یا لباسی که به آن آلوده شده، نماز خواند؟ اکثراً فرموده اند: به احتیاط واجب با بدن یا لباسی که به آن عرق آلوده شده تا از بین نرفته و خشک نشده است نماز نخوانند.
برخی از فقهاء عظام نماز خواندن با عرق جُنُب از حرام جایز میدانند مانند:
(۱و۲) آیات عظام خوئی و تبریزی (قدّس سرّهما).
(۳) آیةالله العظمی سیستانی (مدّظلّه).
(۴) آیةالله العظمی شبیری زنجانی (مدّظلّه).
بنابراین شما که مقلّد حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای هستید:
{۱} یا در آن لباس نماز نخوانید.
{۲} یا به فتوای حضرت آیةالله العظمی سیستانی (مدّظلّه) یا حضرت آیةالله العظمی شبیری زنجانی (مدّظلّه) رجوع کنید و نماز بخوانید. یاحقّ.