حکم رطوبتی که در دوران عقد و بعد از عقد خارج می شود مرجع تقلید آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

حکم رطوبتی که در دوران عقد و بعد از عقد خارج می شود مرجع تقلید آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه)

سوال سلام خسته نباشید.
من در دوران عقد هستم و نمی‌دانم ارگاسم رسیدن ینی چه...و چه زمانی غسل جنابت بر من واجب می شود.
و اینکه ما دخول نداریم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته.
با تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
دخترم.
اولاً: ازدواجتان مبارک.
دعا می کنم با تدابیر شرعی و اخلاقی زندگی شیرینی برای خود و همسرتان به وجود آورید و با این زندگی شیرین موفقیت و خوشبختی خودتان را در دنیا و سعادت و آمرزش خودتان را در آخرت رقم بزنید.
ثانیاً: در هنگام ملاعبه و بازی و معاشقه نامزدها یا زن و شوهر با یکدیگر دو نوع رطوبت از هر کدام ممکن است خارج شود ولو دخول صورت نگرفته باشد.
۱- خارج شدن رطوبت با لذّت.
در فقه؛ به رطوبتی با لذت خارج می‌شود خارج شدن رطوبت با شهوت گفته نمی‌شود.
این رطوبت هرچند آلوده است و شستشو می‌شود اما پاک است و منی نیست و غسل ندارد...
۲- خارج شدن رطوبت در اوج لذت.
در فقه؛ به چنین رطوبتی که در اوج لذت خارج می‌شود خارج شدن رطوبت با شهوت گفته می‌شود.
این رطوبت علاوه بر اینکه آلوده است و شستشو می‌شود نجس هم هست و منی است و غسل دارد.
در اصطلاح علمی می‌گویند زن یا شوهر به ارگاسم رسیده است.
نتیجه:
رطوبت اول پاک است و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبت دوم نجس است و منی می باشد و غسل واجب می گردد ولو دخولی صورت نگرفته باشد.
ــــــــــــــ
توضیحی علمی:
ارگاسم یعنی چه؟
ارگاسم یک واکنش غیر عادی بسیار لذت بخش از طرف بدن است، مانند بسیاری از واکنش های غیر عادی دیگر که از طرف بدن بروز می کند.
ارگاسم را مانند عطسه در نظر بگیرید: ارگاسم هم مانند عطسه با یک تجربه حسی شروع می شود که اگر این حس به اندازه کافی قدرتمند باشد، واکنشی را آغاز می کند که متوقف کردن آن بسیار سخت است. در نهایت نوعی حس آرامش در فرد به وجود می آید. البته تفاوت ارگاسم و عطسه در این است که ارگاسم هم آرامش روحی و هم آرامش جسمی به دنبال دارد.
ــ
ارگاسم در زنان شامل مراحل مختلف است، از جمله تمایل، تحریک، ارگاسم و ارضا شدن یا به آرامش رسیدن. این چرخه ثابت نیست و همچنین تمام مراحل آن می توانند لذت بخش باشند. متخصصین ارگاسم را اوج رضایت جسمی و روحی در یک رابطه جنسی و رهایی ناگهانی از تنش جنسی تعریف می کنند. در زنان ارگاسم ممکن است به شکل انقباض ریتمیک عضلات تناسلی بروز کند. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس