حکم نمازهای قضایم مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی - نماز

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > نماز:

حکم نمازهای قضایم مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی

سوال سلام دختری 18 ساله هستم و امسال کنکور دارم... قصد کردم نمازهایم رو شروع کنم ولی میخوام همه رو در آخر شب قضا کنم. چون حس خوبی از این که خانواده بفهمند من نماز میخونم ندارم و اینکه در آخر شب با تفکرو تمرکز بیشتر میتوانم بخوانم... از طرفی عذاب وجدان دارم که از قصد قضا میخوانم. کارم خیلی گناهه؟ میترسم اگر این روش رو پیش نگیرم کلاً نخونم نمازم رو. با تشکر از شما
مرجع تقلید: حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم.
و السلام علی عبادالله الصالحین و علیکم و رحمةالله.
وقت بخیر و تشکر از اعتمادتان به «سایت انهار».
شماره دفتر مرجع تقلید بزرگوارتان جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) در قم:۷۳ ۴ ۳۷- ۰۲۵
دخترم.
اولاً: از اینکه به فکر قضا کردن نماز های خود افتاده‌اید به شما تبریک می گویم.
ثانیاً: از نظر دین هم؛ هر زمانی که از نظر روحی راحت تر باشید و روان شما بهتر با شما همراهی کند و شما با تمرکز بهتری بتوانید عبادت را انجام بدهید و رابطه خوبتری با خدا بتوانید پیدا کنید لازم است همان زمان و در همان حالات که دوست دارید نماز های قبل خود را قضا کنید.
دخترم فقط یک توصیه پدرانه به شما دارم و آن این است که در قضا کردن نمازهای خود زیاد به خودتان فشار نیاورید زیرا ممکن است خدای ناکرده نفس سرکش از انجام وظایف سرباز بزند و شما را رها کند بنابراین قبل از آن که از عبادت خسته شوید عبادت را رها کنید و در اولین فرصت بعد که حال و روان مناسب برای انجام مجدد قضای عبادات دارید مجدداً عبادات خود را قضا کنید.
دخترم چون خداوند متعال جوانان تائب را دوست دارد بنابراین از شما بسیار التماس دعا دارم خصوصاً در قنوت نمازها پس از آنکه قنوت را به عربی خواندید می‌توانید حوائج فارسی را نیز به زبان آورید و از خداوند متعال هر چه می‌خواهید درخواست کنید. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس