حکم دانلود کردن پکیج آموزشی مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای - حق الناس

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حق الناس:

حکم دانلود کردن پکیج آموزشی مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای

سوال سلام و درود خدمت شما
بنده یک مسأله دارم و آن هم این است ک ما سه نفر هستیم و یک پکیج آموزشی درسی را از کانال تلگرامی یک مؤسسه دانلود کردیم که قیمتش ۹ میلیون تومان است.
آیا اشکالی ندارد که ما بعد از آزمون کنکور پول این مؤسسه را بدیم؟
آیا باید نفری ۳ میلیون پرداخت کنیم که میشه ۹ میلیون یا نفری ۹ میلیون که میشه ۲۷ میلیون؟
ما شریکی دانلود کردیم و آیا شریکی هم میتوان پول آن را پرداخت کرد؟
آیا از لحاظ شرعی حلال است؟
ما به مؤسسه زنگ زدیم گفتند کپی حرامه در حالی که ما کپی نکردیم و فقط دانلود کردیم و نگاهشون کردیم و میخایم پول بزاریم روی هم هزینشو پرداخت کنیم ولی نمیدونیم باید نفری سه میلیون بزاریم یا نفری به اندازه چیزی ک نگاه کردیم رو بزاریم اگر به اندازه چیزی که نگاه کردیم باید پرداخت کنیم میشه نفری یک پکیج پس میشه نفری ۹ میلیون!
به نظرتون کدوم راه درسته؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
و السلام علی عبادالله الصالحین
والسلام علیکم و رحمةالله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار

التماس دعا برای نجات ملل جهان و کشورهای اسلامی و منطقه بویژه ایران، از ویروس منحوس کرونا و شفای مبتلایان و آمرزش درگذشتگان از خداوند رحمان.

بهترین داروی کورنا در خانه ماندن است.

بزرگوار مطابق با آنچه حضرتعالی اظهار و اعتراف کرده اید نادیده گرفتن حقّ الناس است و صد البته یکی از چیزهایی که در عالم دنیا نادیده گرفتنش اثر وضعی و تلخی دارد و در آخرت نیز موجب بازخواست و عقاب الهی می شود رعایت نکردن حق الناس است.

بنابراین: آنچه را که شما دانلود کرده اید حقّی هست از دیگران که باید آن حقّ به صاحبش داده شود و باید برای آن دانلود ها مطابق با آنچه شرط صاحب اثر هست سه تا ۹ میلیون تومان داده شود اماولی شما قانونی را که صاحب اثر برای تولیدش وضع کرده را دور زده اید و با این حرکت غیراخلاقی سه نفر از یک دانلود استفاده کرده‌اید در حالی که منظور آنهایی که این مطالب را برای دانلود در سایت خود قرار داده اند این است که بتوانند مزد مالی زحمات و تولید خود را دریافت کنند و شما سه نفر به جای اینکه ۲۷ میلیون تومان بدهید ۹ میلیون تومان داده اید.
بزرگوار خودتان را از دین و حق الناس آزاد کنید و با خیال راحت این مبلغ را پرداخت کنید تا در قیامت مورد بازخواست بخاطر حقّ الناس و عقاب الهی قرار نگیرید و تا اثر وضعی حقّ الناس نیز در دنیا گریبانگیرتان نشود. والله عالم. یاحقّ.

برای آگاهی بیشتر از اهمیت حقّ الناس کلیک کنید.

شماره دفتر مرجع تقلیدتان در قم جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) درقم: ۶۶۶ ۴۶ ۳۷۷ - ۰۲۵
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس