درخواست راهنمایی - گناهان

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > گناهان:

درخواست راهنمایی

سوال با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان
حکم کسی که در حالت جنابت بوده و بدون غسل یا تیمم و...در مسجدی وارد شده و درانجا نماز خوانده و می دانسته که جنب بوده و به دلیل خجالت زدگی و اجبار به مسجد رفته چیست؟و کفاره گناه او نیز چیست؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
و السلام علی عبادالله الصالحین
والسلام علیکم و رحمةالله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار

التماس دعا برای نجات ملل جهان و کشورهای اسلامی و منطقه بویژه ایران، از ویروس منحوس کرونا و شفای مبتلایان و آمرزش درگذشتگان از خداوند رحمان.

بهترین داروی کورنا در خانه ماندن است.

کسی که چنین جرأت و جسارتی به چنین گناهی داشته است و با حالت جنابت وارد مسجد شده است حرمت خدا و حرمت خانه خدا را شکسته است که البته باید توبه و استغفار کند ولی باید به چنین شخصی گفت که مؤمنِ عاقل فقط از خداوند شرم دارد نه از خلق خداوند.
دلیلی که برای اجبار شدن به رفتن مسجد داشته باشد هر چه باشد شرعاً موجّه و مورد پسند اسلام و اولیای دین علیهم السلام نیست.

هرچند این کار کفّاره ندارد اما حتماً باید توبه کند و به خداوند متعال التماس داشته باشد که از تقصیرش بگذرد و تصمیم بگیرد در آینده عمر و زندگی خود تنها و تنها از خدا شرم کند نه از خلق خدا. والله عالم. یاحقّ.

شماره دفتر مرجع تقلیدتان در قم جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) در قم:۷۳ ۴ ۳۷- ۰۲۵
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس