آیا با استمناء؛ نماز و روزه ام باطل شده است مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای - غسل

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > غسل:

آیا با استمناء؛ نماز و روزه ام باطل شده است مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای

سوال سلام وقتتون بخیر...
یه سوال شرعی داشتم که جوابش خیلی برام مهمه...
شرمنده. الان دختری ١۶ ساله ام و از ٩ سالگی که به سن تکلیف رسیدم تمام روزه هامو پشت سر هم گرفتم و توی یه خونوادۀ مذهبی هستم...
متاسفانه از بچگی خودارضایی میکردم بدون اینکه بدونم اسمش خودارضایی و گناه محسوب میشه و غسل داره...
فک کنم ١٣،١۴ سالگی بود که فهمیدم اسمش خودارضایی هستش...
نماز و روزه هم میگیرم و ادم معتقدی هستم ولی متاسفانه تا امروز نمیدونستم که خودارضایی نماز و روزه‌مو باطل میکنه...
وقتایی هم که روزه بودم خودارضایی میکردم....
الان با اینکه نمیدونستم که خودارضایی نماز و روزمو باطل میکرده چه حکمی داره برام؟! پول یا در آمدی هم ندارم که بخام اطعام ۶٠ نفره بدم و واسم سخته به خاطره هر ١ روز،۶٠ روز روزه بگیرم اخه فقط ١۶ سالمه
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
و السلام علی عبادالله الصالحین
والسلام علیکم و رحمةالله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار
و التماس دعا برای نجات ملل جهان و ایران از ویروس کرونا و شفای مبتلایان و آمرزش درگذشتگان از خداوند رحمان.
دخترم از اینکه خداوند متعال به شما توفیق پشیمانی از گناه مرحمت فرمود خداوند متعال را شاکر باشید و معلوم می شود که خداوند متعال شما را دوست دارد که به شما حس پشیمانی و ترس از گناه عطا فرموده است.
البته ممکن است کسی با خود کاری کند که ارضا شود و منی از او خارج شود ولی صحبت اینجا که که دو رقم رطوبت با لذت از انسان خارج می شود.
۱- رطوبتی که با لذت خارج می‌شود ولی هنوز انسان کاملاً ارضا نشده است است یعنی به ارگاسم نرسیده است است چنین رطوبتی هر چند لذّت دارد اما منی نیست و نجس نمی‌باشد و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند.
۲- رطوبتی که در اوج لذت از انسان خارج می شود و انسان کاملاً ارضا می شود یعنی به ارگاسم می رسد چنین رطوبتی منی هست و نجس می باشد در غسل دارد و روزه را باطل می کند.
و البته در موارد زیادی رطوبت نوع اول خارج می شود یعنی هر چند لذّت دارد ولی کسی که گناه استمنا و خود ارضایی انجام می دهد یا با همسر ملاعبه و بازی می کند رطوبتی که از او خارج می شود منی نیست و نجس نمی باشد و غسل ندارد و روزه را باطل نمی کند.
و اگر کسی شک دارد که آیا رطوبتی که از او خارج شده است با لذّت بوده یا در اوج لذّت بوده یا شک دارد که به ارگاسم رسیده است یا نرسیده است تکلیفی ندارد چون جُنُب محسوب نمی شود لذا غسل بر او واجب نمی گردد و لذا روزه اش باطل نمی گردد. والله عالم. یاحقّ.
شماره دفتر مرجع تقلیدتان در قم جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) درقم: ۶۶۶ ۴۶ ۳۷۷ - ۰۲۵
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس