حکم وضو گرفتن با النگو مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای - وضو

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > وضو:

حکم وضو گرفتن با النگو مرجع تقلید آیةالله العظمی خامنه ای

سوال با سلام، وضو گرفتن با النگو چگونه باید انجام شود. اگر به طور مثال النگو در دست راست باشد و ابتدا النگو را پایین گذاشته و قسمت بالایی دست راست را بشوییم اما هنگام بالابردن النگوها برای شستن قسمت های پایینی، دست چپمان هم روی دست راستمان ازپایین به بالا کشیده شود حکم این را پیدا نمیکند که دستمان را از پایین به بالا شسته ایم؟ ممنون میشوم کامل و دقیق توضیح بدهید.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
والسلام علی عبادالله الصالحین و رحمةالله و برکاته
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
بزرگوار بار دیگر از شما به دلیل تاخیر پاسخ پوزش می خواهم انشالله که بزرگواری میکنید و بنده را می بخشید.
دخترم به دو شکل می توانید وضو بگیرید تا وجودتان صحیح باشد:
۱- هنگام وضوی دست النگوها را پایین و روی مچ باشد از آرنج تا نزدیک النگو به نیت وضو شسته شود و سپس النگوها را بالا ببرید و از اونجایی که وضو ندارد تا سر انگشت ها وضو بدهید و وضویتان در این صورت صحیح است و بردن النگوها به بالا موجب اشکال و خللی برای وضو نمی شود.
۲- دست خود را با النگو زیر شیر آب بگیرید و به صورت ارتماسی دست خود را وضو دهید در این صورت اگر آب به دست و زیر النگوها برود و برسد وضو صحیح است و اشکال پیدا نمی کند. یاحقّ.
شماره دفتر مرجع تقلیدتان جهت سؤال و کسب تکلیف.
حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای (مدّظلّه) درقم: ۶۶۶ ۴۶ ۳۷۷ - ۰۲۵
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس