حکم نمازم در حال جنابت و شرم از غسل مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی - غسل

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > غسل:

حکم نمازم در حال جنابت و شرم از غسل مرجع تقلید آیةالله العظمی مکارم شیرازی

سوال :
سلام
بنده شب مهمان بودم و محتلم شدم
به علت خجالت نتونستم غسل جنابت بکنم و رفتم سر کار
سر کار هم حمام نداریم و تا شب کار میکنیم
حکم نماز صبح و ظهرم چیست؟
ضمناً اگر به جای غسل تیمم کنم آیا به جای وضو هم باید تیمم کنم یا وضو بگیرم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما به خیر و تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
امام بزرگوار فقط باید از خداوند خجالت کشید ولی نباید به خاطر انجام وظیفه شرعی و خواندن نماز از بندگان ناچیز خدا خجالت کشید.
در هر صورت باید شرایطی را فراهم کنید که نمازتان را با بدن و لباس پاک و انجام غسل یا گرفتن وضو به جا آورید.
می توانستید تدبیری کنید که به این وظایف عمل کنید مثلاً قبل از اذان صبح یا بعد از اذان به خانه خود می رفتید و به وظیفه خود عمل می کردید و الان هم که در حال جنابت سر کار هستید با ترک نماز صبح یا خواندن نماز صبح با بدن و لباس نجس و ترک غسل جنابت در حال معصیت هستید و یقیناً خیر و برکت از شما دور می شود لذا سریعاً برنامه‌ای انجام دهید که بتوانید با طهارت و بدن و لباس پاک بندگی خداوند را انجام بدهید و سبب خشنودی خداوند از خود باشید.
البته اگر کسی از غسل کردن برای نماز صبح به دلیل نداشتن وقت برای غسل یا ضرر داشتن آب معذور شده باشد باید نماز صبح را با تیمم بخواند ولی برای نمازهای بعد ولو جُنُب باشد اما باید وضو بگیرد و با وضو نماز بخواند و در اولین فرصتی که شرایط فراهم شد غسل خود را انجام دهد. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس