حکم خون نجس در صورت نوزاد مرجع تقلید:آیةالله العظمی خامنه ای - وسواس

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > وسواس:

حکم خون نجس در صورت نوزاد مرجع تقلید:آیةالله العظمی خامنه ای

سوال سلام. خون نجس است حتی به اندازه سر سوزن. تطهیر آن هم باید زیر آب جاری باشد چون غساله آب قلیل نجس است. نوزادی هشت ماهه دارم ک مدام صورت خود را چنگ می اندازد و به اندازه سر سوزن خون در صورتش می آید. صورتش را زیر شیر آب جاری میشورم و طفل معصوم آب در دهانش پر میشود.... عصبی میشوم از این موضوع... به شدت عصبی از اینکه مجبورم به خاطر اینکه مبادا نجس شوم طفل معصوم را اذیت میکنم. چه کنم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما بخیر و برکت و سعادت و نورانیت
بزرگوار
اولاً: ناخنهای نوزاد و بچه را {به شرطی که زجرش ندهید} کوتاه کنید تا به خاطر بلندی ناخن به خود آسیب نزند.
ثانیاً: دستکشهایی برای نوزاد هست که به دستش میکنند تا به خودش آسیب نزند.
ثالثاً: خودتان نباید اینگونه بچه را در زجر و آزار و مشقت قرار دهید.
رابعاً: ظاهراً شما وسواسی هستید و به همین خاطر به بچه آزار می رسانید و الا نباید آنقدر آب به صورت بچه جریان دهید که آب از صورتش به دهانش برسد و دهانش پر شود و زجر بکشد.
دختر بزرگوارم صرف نظر از ظلم و ستمی که به بچه می کنید در ریختن آب نیز اسراف میکنید.
راه طهارت و آب کشیده خون از صورت بچه این هست که اول خون را به وسیله دستمال کاغذی یا چیزی از صورت بچه تمیز کنید و سپس همین که زیر شیر آب بگیرید پاک می شود ولی دیگر لازم نیست که صورت بچه را آنقدر زیر شیر آب نگه دارد که دهانش پر از آب شود. یاحق.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس