حکم اینکه آیا غسلی به گردنم بوده یا نه مرجع تقلید: آیةالله العظمی خامنه ای - غسل

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > غسل:

حکم اینکه آیا غسلی به گردنم بوده یا نه مرجع تقلید: آیةالله العظمی خامنه ای

سوال سلام در دوران نوجوانی به مدت پنج شش سال خودارضایی میکردم اوایل از کارم اطلاع نداشتم و غسل نمیکردم بعد چندسالم که از دوستم شنیدم اهمیت ندادم و غسل نکردم حالا بعد چند سال میخوام جبران کنم ولی اصلاً یادم نمیاد اون زمان تو اوج لذت از من منی خارج میشده یا نه، ولی مگه میشه اون همه مدت اصلاً ی بارم از من منی خارج نشده باشد؟ الان که عقد کردم وقتی شوهرم منو با دست ارضا میکنه ازم خیییلی کم در حد ترشحات قبل از ارضا منی خارج میشه. پس باید بنا رو بر این بزارم که قبلا هم خارج میشده یا نه؟ توروخدا کمکم کنید بدجوری ذهنمو درگیر کرده اگه قرار باشه روزه هامو با کفاره قضا کنم کللللی میشه آخه چطور این همه روزه رو قضاکنم و کفاره هم بدم. خدایا چکنم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام علیکم و رحمة الله.
وقت شما به خیر و برکت و سعادت.
با تشکر از اینکه شما به سایت انهار اطمینان کرده و سوالتان را برای سایت ارسال کرده اید
اما پاسخ به سوال شرعی شما بزرگوار:
دخترم دین مبین اسلام دین بسیار شیرین و جذاب و آرامبخش است و آن این است که زمانی ما مکلف به تکلیفی هستیم که به آن تکلیف یقین داشته باشیم و در مواردی که یقین نداشته باشیم یا شک داشته باشیم اصلاً وظیفه و تکلیفی نداریم.
و به طور کلی چه دختر چه پسر چه زن چه مرد زمانی که در حال ارتباط و بازی با همسر خود یا خدای نکرده از طریق گناه است و رطوبتی با لذت از او خارج می شود آن رطوبت نه منی هست نه نجس می باشد و نه غسل دارد بلکه آن رطوبت را فقط به خاطر آلودگی اش می شویند نه به خاطر نجس بودنش.
رطوبتی منی هست و نجس می باشد و غسل دارد که در اوج لذت خارج شده باشد نه با لذت. و اوج لذت زمانی است که شخص ارضا می شود یعنی به ارگاسم میرسد و پس از خارج شدن منی میل جنسی اش کم یا قطع می شود زیرا اشباع شده است.
اگر شخصی شک داشته باشد که رطوبتی که خارج شده با لذت خارج شده است یا در اوج لذت خارج شده است اصلاً تکلیفی ندارد و هیچ وظیفه‌ای به گردن اون نیست.
دخترم البته نسبت به رفتارهای نامناسبی که داشته اید توبه و استغفار کنید و از خداوند متعال که البته بخشنده و مهربان هست طلب آمرزش کنید و البته خداوند آمرزنده و مهربان است و بنده ای را که از او عذرخواهی کند به لطف و کرم خودش خواهد بخشید.
بر این اساس چون در جنب شدن و ارضا شدنتان شک هست غسل به گردن شما قرار نگرفته است که از بابت ترک آن غسل ها نگران باشید.
پس فقط توبه و استغفار کنید.
از شما بزرگوار ملتمسانه درخواست دارم برای فرج و ظهور آقا امام زمان (علیه آلاف التحیة و الثنا) و عزّت و عظمت و شوکت اسلام و مسلمین و سلامتی رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله العظمی امام خامنه ای و مراجع معظم و بزرگوار تقلید و امت اسلام به ویژه جوانان و پیروزی رزمندگان اسلام و آمرزش اموات و شفا و سلامتی بیماران و برقرار شدن صفا و صمیمیت و رفع اختلاف در بین خانواده ها و مؤمنان و خوشبختی و ازدواج درست و شایسته و صالح دختران و پسران مسلمان و خانه دار شدنشان و شاغل شدنشان و رفع فقر از فقرا و غصه از دل غصه داران و نورانیت جامعه اسلامی و دینی و جهانی دعا بفرمایید. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس