جواب: سلام علیکم؛
اولاً: در صورتی که مرجع تقلیدی بنابراحتیاط واجب اذن پدر را لازم بداند مقلّدش فقط می تواند به فتوای مرجعی که بعد از مرجع خودش از دیگران اعلم باشد و اذن پدر را شرط نمی داند رجوع کند.
بنابراین نمی توان به صِرف اینکه مرجع تقلیدی عقد را جایز میداند رجوع کرد بلکه حتماً باید به مرجعی رجوع شود که اعلمیتش پس از مرجع تقلید خودش از سایر مراجع تقلید مُحرز باشد.
ثانیاً: مرحوم امام خمینی اذن پدر را به فتوا واجب میدانند نه به احتیاط؛ بنابراین از فتوا نمیتوان عدول کرد.
البته مطابق با فتوای مرجع زنده که با فتوای او به تقلید از امام باقی هستید پاسخ مسأله فرق میکند. یاحقّ.