عقد موقت - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

عقد موقت

سوال با سلام
من مردی متاهل هستم 4 سال پیش وقتی دیدم دختری دارد به راه خلاف می رود دلم سوخت و خاستم کمکش کنم تا به منجلاب پسرهای هرزه نیفتد نصیحتش کردم و او از من ارتباط خواست من گفتم فقط در یک صورت می توانم با شما ارتباط داشته باشم که شرایط صیغه موقت را داشته باشی و شرایط صیغه را گفتم ایشان درآن موقع به سر کار می رفت و کارش هم 70 کیلومتر از محل زندگیشان دور بود دختری مستقل به نظر می رسید و مشکلات ارتباط با نامحرم را نیز داشت که قصد اینجانب اول اصلاح ایشان بود ایشان گفتند که من بالغه و رشید هستم در آن زمان ایشان تقریبا 27 سالشان بود ایشان متولد 30 6 1364 می باشند و مقلد آقای مکارم شیرازی طبق تحقیقات ایشان و کمو بیش خودم دیدیم ایشان به یکی از کسانی که صاحب فتوا هستند می تواند رجوع کند ما درآن موقع به یقین رسیدیم و با سرچ اینترنتی به آیت الله سید صادق روحانی می توانیم رجوع کند و بعد اورا به صیغه درآوردم گذشته و الان که حدود 4 سال از آن می گذرد پرده بکارت او از این صیغه ما از بین رفته . من جدیدا شنیدم که اقای مکارم سن 30 سالگی را شرط برا ازداواج موقت بدون اذن ولی اگر به صلاحش باشد را اشکال نمی کنند و فهمیدم که اون موقعه ایشان اصلا نمی توانسته رجوع کند آیا درست است؟ و گفتند که ما زنا کرده ایم آیا درست است ؟ وای بحال من اگر این چنین باشد خواهشمندم واضح جواب بدهید هیچ کس درست به من جواب نمی دهد من راضی به گناه نیستم در هیچ شرایطی دارم دیوانه می شوم آیا زنا کرده ام و از اکنون من آیا می توانم با و صیغه باشم یا از نو بخوانم واینکه اگر کسی با کنفرانس تلفنی برایمان با وکالت بخواند که هرکداممان جایی باشیم و کنار هم نباشیم ولی صدای همدیگر را می شنویم صیغه صحیح است. التماستان می کنم با حوصله جواب دهید. واضح و روشن ممنون .
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛عجب خدمتی به ایشان کرده اید و چه خوب ایشان را از منجلاب گناه نجات داده اید!!
ارتباط نامشروع ایشان با دیگران یا شما چه فرقی دارد هردو منجلاب هست و هر دو زنا.
بله متاسفانه شیطان خیلی خوب و ماهرانه شما را اغوا کرده و خوب خدمتی به این بنده خدا کرده اید!
اگر واقعٱ دلتان برای ایشان سوخته بود زمینه ازدواج آبرومندی را برای ایشان فراهم میکردید نه اینکه خودتان ایشان را عقدی ناصحیح میکردید و از ایشان ازاله بکارت میکردید.
مطابق فرموده مراجع عظام عقد باکره بدون اجازه پدر صحیح نیست و اینکه شما پس از آیةالله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه) به مرجعی دیگر بدون آنکه اعلمیت او از سایرین محرز باشد نیز اشتباه دیگر شما هست.
وانگهی شما که متأهل بودید چه نیاز به چنین ارتباطی داشتید و چرا از دختر سفیه نگونبخت که خود را به غلط رشیده و عاقله میدانسته و اینچنبن سرمایه عفت خود را با عقد غیر مشکوک حراج کرده ازاله بکارت کرده اید.
بهتر بود شما از اینگونه کار خیر و دلسوزی صرف نظر میکردید و دلتان نمیسوخت.
حتمٱ میدانید که ازاله بکارت موجب دیه و در صورت ازدواج موجب مهرالمثل میگردد.
تنها وظیفه شما در حال حاضر این هست که به حضرت آیةالله مکارم شیرازی (مدّ ظلّه) نامه ای بنویسید و کسب تکلیف کنید.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس