حکم قمه زنی (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - مراسم عزاداری

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > مراسم عزاداری:

حکم قمه زنی (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال چند سال هست قمه ميزنيم به عشق امام و در حال حاضر ميفرماييد كه نزنيم قمه زدن هم جوري است كه ٢ سال پشت سر هم بزني عاشورا كه بياد بيتاب ميشي چون واقعا عاشقانس ما هميشه در خفا قمه زديم بدون فيلم برداري و عكس و غيره حال تكليفه ما چيست؟ چنانچه شما با اين امر مخالت فرماييد من به عنوان يك سرباز و خادم شما از اين كار صرف نظر ميكنم ممنونم
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ پسرم؛ بسیاری از مراجع عظام گذشته و معاصر قمه زنی را جایز نمیدانند و برخی از بزرگان نیز آن را وهن شیعه و حرام میدانند و ولیّ امر مسلمین نیز آن را حرام فرموده و میفرمایند حتی در خفا جایز نیست و به انجام آن نیز راضی نمی باشد.
حتماً اگر فقهاء بزرگی که در گذشته قمه زنی را مباح میدانستند امروز در قید حیات میبودند مانند بزرگان و مراجع کنونی نیز حکمشان همین میشد.
خداوند عشق و علاقه شما را به ساحت مقدّس آقا أبا عبدالله (علیه السلام) بپذیرد و عزاداریهای شما را قبول فرماید و توفیق پیروی از آقا أبا عبدالله (علیه السلام) را به شما عنایت فرماید. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس