مجازات خودکشی (مرجع تقلید آیةالله جوادی آملی) - گناهان

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > گناهان:

مجازات خودکشی (مرجع تقلید آیةالله جوادی آملی)

سوال سلام اگه کسی خودکشی کنه ولی بعد پشیمون بشه اما زنده نمونه ممکنه آمرزیده بشه؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ البته خودكشي گناهان كبيره است و در آيات و روايات کسی که این عمل نامعقول را مرتکب شود سرزنش و مذمت شده است.
{{خودکشی موجب ورود در آتش جهنم می شود}}
خداوند در قرآن کریم سوره نساء آیات 29 و 30 می فرماید: «... وَلا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُمْ رَحِیمًا ﴿٢٩﴾ وَمَنْ یَفْعَلْ ذَلِکَ عُدْوَانًا وَظُلْمًا فَسَوْفَ نُصْلِیهِ نَارًا وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا (30)»... و خودكشى نكنید! خداوند نسبت به شما مهربان است. (29) و هر كس این عمل را از روى تجاوز و ستم انجام دهد، بزودى او را در آتشى وارد خواهیم ساخت; و این كار براى خدا آسان است.
امام صادق (علیه السلام( فرموده:مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ مُتَعَمِّدا فَهُوَ فی نارِ جَهَنَّمَ خالِداً فیها. يعني هر کس عمدا خودکشی بکند، همیشه در آتش دوزخ خواهد بود.
{{بهشت بر کسی که خود را کشته حرام شده}}
پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلّم) فرموده: مردی بخاطر درد شدید جراحتش با کارد دست خود را قطع کرد و از شدّت درد و خونریزی مرد!! خداوند فرمود: بنده ام در گرفتن جانش بر من پیشی گرفت... پس بهشت را بر او حرام کردم.
{{کسی که خودکشی کرده همیشه در جهنم هست}}
و پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلّم) فرموده: «مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدیدَةٍ فَحَدیدَته فی یَده یُجاءُ بِها فی بَطْنِه فی نارِ جَهَنَّمَ خالِداً فیها مُخَلّدا أبدا، ومَنْ شَرِبَ سَمّا وَقَتَلَ نَفْسَهُ، فَسَمُّهُ فی یَدِهِ یَتَحَسّاهُ فی نارِ جَهَنَّمَ خالِداً فیها أبَدا، وَمَنَ تَرَدّی مِنْ جَبَلٍ، فَقَتَلَ نَفْسَهُ فهو یَتردّی فی نار جهنّم خالداً فیها مُخلّداً أبَداً»
کسی که با آهن {چاقو} خودکشی کند با آهن به دست که قسمتی از آهن در شکمش هست آورده می شود، و وارد آتش جهنم می گردد و در جهنم همیشه خواهد سوخت، و کسی که با خوردن سمّ خودکشی کند پس با سمّ در دست به آتش جهنم انداخته می شود و در آن همیشه خواهد سوخت، و کسی که خود را از کوه {بلندی} پرت کند و خودکشی کند پس به آتش جهنم پرت می شود و در آن همیشه خواهد ماند. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس