تبعيت زن و شوهر و اولاد و پدر در احكام سفر - نماز مسافر

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > نماز مسافر:

تبعيت زن و شوهر و اولاد و پدر در احكام سفر

سؤال  57 - زنى كه همراه شوهرش به شهر ديگر مىرود و اگر به شهرى كه پدرش در آن زندگى مىكند و خود او هم سابقا در آن شهر زندگى مىكرده بيايد و قصد ده روز نكند، نماز را قصر بخواند يا تمام؟

جواب: با آن كه زن بنا دارد تابع شوهر باشد بايد قصر بخواند.

سؤال  58 - آيا به خانه شوهر رفتن دختر، در حكم اعراض از وطن، محسوب مىشود و اگر فاصله خانه پدر و منزل شوهر، به حد مسافت شرعى باشد و به خانه پدر برود و بدون قصد اقامه، چند روزى بماند تكليفش قصر است يا تمام؟.

جواب: متعارف، اعراض از وطن اصلى و تبعيت از شوهر در توطن است، مگر در بعضى موارد مثل آن كه شرط كند با شوهر كه او را از وطن خود خارج نكند.

سؤال  59 - زن و شوهرى در تهران سكونت دارند، زن بچه اصفهان است و شوهرش بچه شيراز، حالا زن تابع شوهرش مىباشد، يعنى اگر به وطن شوهرش كه شيراز است بروند نمازش را تمام بخواند يا نه؟.

جواب: در فرض سؤال اگر زن در شيراز قصد ماندن ده روز نداشته باشد نمازش قصر است.

سؤال  60 - بنده در تهران و بنده زاده در قم ساكن است، در صورت آمدن ما به منزل يكديگر و ماندن بدون قصد اقامه ده روز، تكليف نماز و روزه بنده و ايشان چيست؟.

جواب: هر كدام به تكليف خود عمل كنيد و تابع يكديگر نيستيد، مگر اين كه يكى از اين دو محل، وطن ديگر يكى از شما باشد و از آن اعراض نكرده باشد، در اين صورت هر وقت به آن محل كه وطن است برويد بدون قصد اقامه ده روز هم بايد نماز را تمام بخوانيد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس