حکم رابطه با نامحرم (مرجع تقلید آیةالله صافی گلپایگانی) - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

حکم رابطه با نامحرم (مرجع تقلید آیةالله صافی گلپایگانی)

سوال باسلام. نزدیک یک سالی هست که در دنیای مجازی با دختری، هر چند گذرا و کوتاه، هم کلام هستم. بعد از این فاصله ی زمانی علاقه ای در من ایجاد شده و میخواهم رابطمان برای آشنایی بیشتر شود.ولی نمیدانم در آخر منجر به ازدواج خواهد شد یا نه .ولی چون به این دختر علاقمند شدم . میخواهم همچنان این روابط را ادامه دهم، ولی از نظر این دختر خانم . حتی این رابطه مجازی به این صورت فعلی که داریم . مشکل شرعی دارد> سوالم این است که . آیا میتوانیم این رابطه را ادامه دهیم یا باید قطع رابطه کنیم ؟ آیا این رابطه از نظر شرعی اشکالی دارد ؟ نکته : اینکه من و این خانم به مسائل اعتقادی و اخلاقی پایبندیه زیادی داریم. واقعا ممنون میشم اگه جوابگو باشید. درپناه حق . موفق باشید ...
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ عقل و ایمان این دختر که به اشکال شرعی در این ارتباط اشاره کرده قابل تحسین هست و البته به ایشان هم این اشکال وارد هست که چرا با این زکاوت و هوشیاری به چنین رابطه ای تن داده است و خود را در معرض نامحرم قرار داده است!!!
کسانی که به مسائل اعتقادی و اخلاقی پای بند هستند باید بدانند که رابطه با نامحرم شرعاً جایز نیست و قطع رابطه و گناه واجب هست. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس