ازدواج با دختر همسر (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

ازدواج با دختر همسر (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال سلام. اگر مردي با زني ازدواج كند و آن زن، دختراني از شوهر قبلي داشته باشد، تا زماني كه اين زن در عقد مرد است اين دختران نيز با این مرد محرم هستند و اگر بين زن و شوهر مزبور، رابطه زناشويي واقع نشده باشد پس از جدا شدن، مجدداً دختران بر این مرد نامحرم خواهند شد و مي تواند با دختران ازدواج كند، امّا اگر بين زن و شوهر مزبور آمیزش شود دختران به این مرد براي هميشه محرم هستند.
حال با توجه به این حکم شرعی بنده یک سوال داشتم و آن این هست که آمیزش تا چه اندازه موجب محرمیت دختران به این مرد می شود؟ آیا آمیزش از پشت هم باعث محرمیت می شود؟ با تشکر قبلی و من الله التوفیق
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ مساله را اشتباه میفرمایید:
اگر این مرد با مادر دختران آمیزش نموده است بعد از مردن زن یا طلاقش هم محرمیت باقی هست.
و البته تا زمانی که آمیزش نکرده به دختران محرم نمیشود.
اگر در دخول یا آمیزش شک دارند بنا بر عدم دخول و در نتیجه عدم محرمیت هست. و فرقی هم ندارد که آمیزش از جلو (فرج) باشد یا از پشت (مقعد)؛!!
در هردو صورت پس از جدایی از آن خانم دخترها به محرمیت باقی هستند و نمیتواند با آن دخترها ازدواج کند. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس