فعالیت دربورس (مرجع تقلید آیةالله وحید خراسانی) - متفرقه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > متفرقه:

فعالیت دربورس (مرجع تقلید آیةالله وحید خراسانی)

سوال باسلام. مدتی است اینجانب علاقه مندبه سرمایه گذاری دربورس هستم امابه مشکل شرعی ای برخوردم که ازحضرت عالی خواستارجواب دادن به آن هستم. جناب آقای دکترحسن عباسی استراتژیست کشورمی گویند: بورس قمار است و یک قمارسازمان یافته است و انواع و اقسام حقه بازی و کلاه برداری در آن وجود دارد و در جواب سوال اینکه مگر قوانین این نهادها از فیلتر شورای نگهبان عبورنمی کند و اگر خلاف شرع باشد جلوی آنرا نمی گیرد می گویند: مگر نمی دانند بانک ربا می دهد پس چرا جلوی آنرا نمی گیرند؟؟!! مبدع بورس یک انسان قمارباز و جنایتکار به نام پونزی است و اساس شکل گیری و فعالیت آن قمار است!!!! و اگر نظام سرمایه داری افول کرده که نمونه ی آن بدهی های سنگین آمریکا است نشانه ی وابستگی به بورس بوده و جنبش اشغال بورس وال استریت نمونه آن است!!!
نظرحضرت عالی درباره فعالیت در بورس و کسب سود در آن و رد این ادعا که بورس قمار است چیست؟2 - آیا اگر شغل انسان فقط فعالیت در بورس باشد مشکل دارد؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی(مدظله)
جواب به طور کلی اگر در معاملات بورس: 1) شرايط شرعي رعایت شود؛ 2) معاملات بر اساس عقود شرعی و اسلامی باشد؛ 3) معاملات صوری و غیر واقعی نباشد؛ 4) مطمئن باشد و متضمن ضرر و خسارت نشود؛ 5) به شکل هرمی که با مدیریت سودجویان و قماربازان حرفه ای اداره میشود نباشد؛ اشکال ندارد؛ در غیر این صورتها جايز نيست. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس