به روز بودن مطالب قرآن(مرجع تقلید آیة الله بهجت) - قرآن، دعانویسی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > قرآن، دعانویسی:

به روز بودن مطالب قرآن(مرجع تقلید آیة الله بهجت)

سوال با سلام.من جوانی 23 ساله هستم میخواستم بپرسم که وقتی خدا 1400 سال قبل در قرآن برخی از موارد را میفرمایند که انجام دادن آنها حرام و گناه کبیره است، آیا این موارد در زمان حال که بسیار متفاوت است و همچنین در 1000 سال آینده هم این موارد همچنان حرام و گناه میباشد؟زیرا زمان حال از لحاظ روابط اجتماعی و برخوردهای شخصی با 20 سال قبل متفاوت است مثلأ تا 20 سال پیش آهنگی در تلویزیون پخش نمیشد اما الآن هرروز هست یا مثلأ تا 20 سال قبل هیچ دختری با پسری دوست نمیشد و همه ازدواج میکردند اما الآن کاملأ فرق کرده و 90% دختر پسرا باهم دوست هستند آیا هم اکنون طبق گفته قرآن با توجه به تغییر سبک زندگی ها بازهم این موارد گناه به حساب می آیند؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی بهجت(قدّس سرّه)
جواب معارف اسلام بویژه قرآن؛ مانند کتاب داستان و رمانی نیست که توسط انسان هایی با اطلاعات محدود و ناچیز نوشته شده باشد که با گذشت زمان کهنه شود و تاریخ مصرفش گذشته باشد؛ بلکه معارف اسلام گفتار خدای سبحان و اولیاء دین علیهم السلام است و با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی شود بلکه هر روز تازه تر می نماید.
در قران معارف و مطالبی وجود دارد که علیرغم ادعاهای زمان حاضر به پیشرفت علم و دانش؛ هنوز عمق آنها کشف نشده است.
حلال محمد حلال الی یوم القیامة و حرام محمد حرام الی یوم القیامة
انچه پیامبر اکرم به امر خدا در قران یا فرمایشات شخصی خود حلال معرفی کرده تا قیمات حلال و آنچه حرام معرفی کرده تا قیامت حرام می باشد.
امروز هم علیرغم به اصطلاح پیشرفت علم و دانش اکثر قریب به اتفاق از حوادث طبیعی و راههای مقابله با ان و فعل و انفعالاتی که در موجودات عالم رخ می دهد پرده برداری نشده است و عمق انها معلوم نگردیده است.
آهنگ؛ اگر امروز از قاب شیشه ای تلویزیون یا کامپیوتر یا سایر وسائل الکترونیکی به گوش می رسد در سابق نیز طور دیگری به گوش می رسیده است زیرا عمر آهنگ به هزاران سال می رسد نه به بیست سال.
و البته جای تاسف است که ما بخواهیم هرزگی و بی بندو باری و لاابالی گری و فساد و فحشاء را به نام علم و دانش تفسیر کنیم و بگوییم قران نستجیر بالله دیگر برای عمل در این زمان کارساز نیست و تاریخ عمل به قران گذشته است! در حالی که نباید دختران و پسران بی عفت و هرزه را ملاک تشخیص عمل صحیح از ناصحیح قرار دهیم مضافاً بر اینکه باید به شما بگویم چیزی که امروز متاسفانه در برخی از نقاط زندگی مردم مانند روابط نامشروع دختر و پسر اتفاق افتاده نسخه بسیار کهنه و پیش پا افتاده غربیان و فرورفتگان در شکم و شهوت و هرزگی است که سابقا به آن عمل می کردند وامروز مزدوران و خودفروختگان بی پایه ای که کمال و شخصیت خود را در تبعیت کورکورانه از اجانب جاهل می دانند!! آن را به عنوان سوغات به خورد جوانان ضعیف الایمان میدهد.
پسرم شما با تمام توان و نیرو با تکیه بر اسلام عزیز و معارف به حق اسلام و با توکل به خدای سبحان و توسل به اولیاء دین علیهم السلام در مقابل فساد و فحشای برخی از همسن و سالان خود قرار بگیرید و آنها را برادرانه و دوستانه نصیحت کنید که به جای قبول کردن رنگ کردن خود به حنای بیگانه، خود را به رنگ دین و اسلام درآورند و پاکدامنی پیشه کنند. زیرا قران می فرماید: صبغة الله و من احسن من الله صبغة؛ رنگ خدا و چه رنگی بهتر از رنگ خداست.
البته پسر عزیزم اینکه نوشته اید نود درصد دخترها و پسرها با هم دوست هستند صحیح نیست هرچند افراد زیادی متاسفانه دوستی با نامحرم را علامت روشنفکری می دانند و خیال می کنند اشکال ندارد، ولی جوانان پاکدامن زیادی داریم که مایه فخر و مباهات اسلام هستند و یقیناً تعدادشان بیشتر از تعداد کسانی هست که بی تقوائی میکنند وانگهی هیچ جوان باغیرتی اجازه چنین ارتباطی را برای جوانان دیگر که با ناموس خودش ارتباط برقرار کنند نمی دهد، حتی شما. التماس دعای فراوان. یاحق
ّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس