صلوات بر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) - نماز

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > نماز:

صلوات بر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم)

(مسأله 1124) هر وقت1انسان اسم مبارك حضرت رسول صلي الله عليه و آله وسلم  مانند محمد و احمد يا لقب و كنيه آن جناب را مثل مصطفي و ابوالقاسم بگويد يا بشنود اگر چه در نماز باشد مستحب است صلوات بفرستد.
این مسأله در رساله آیات عظام، امام خامنه ای، سبحانی و بهجت نیست.
1-  زنجانی: صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه واله  و آل او از مستحبات موکد است وهر وقت ...
*****
مكارم: مسأله 1003 - صلوات بر پيغمبر و آل او عليهم السلام بعد از نماز یا در حال نماز، و همچنين در ساير حالات از مستحبات موكد است و نيز مستحب است هر موقع نام مبارك حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم  خواه محمد باشد يا احمد و همچنين لقب و كنيه آن جناب را مانند مصطفي و ابوالقاسم بشنود صلوات بفرستد حتي اگر در نماز باشد و همچنين اگر خودش اين نامهاي مقدس را بر زبان جاري كند صلوات بفرستد.
جوادی آملی: مسأله 1159- صلوات بر پیغمبر صلي الله عليه و آله و سلم از مستحبات مؤکّد است، چنان‌که مستحب است هر وقت نام مبارک آن حضرت مانند محمد و احمد،نیز لقب و کنیهٔ آن حضرت مانند مصطفی و ابوالقاسم گفته یا شنیده شود، بر آن حضرت و آل او صلوات فرستاده شود.
(مسأله 1125) موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول صلي الله عليه و آله وسلم  مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مي كند صلوات بفرستد1.
این مسأله در رساله آیات عظام، امام خامنه ای، سبحانی و بهجت نیست.
1- مكارم: هر چند بر زبان جاري نكند؛ و صلوات از اذكار بسيار بافضيلت و پر ثواب است.
*****
جوادی آملی: مسأله 1160- هنگام نوشتن نام یا لقب یا کنیهٔ آن حضرت مستحب است صلوات هم نوشته شود. یاد قلبی آن حضرت با یاد قلبی صلوات همراه باشد، بهتر است.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس