عواقب ترک نماز - نماز

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > نماز:

عواقب ترک نماز

تعداد بسياري از احاديث اهل بيت  عصمت  (سلام الله عليهم ) ترک  نماز  را،  يکي  از گناهان  کبيره که موجب عذاب سخت جهنم است، شمرده و بلکه آن را گناهي معادل کفر معرفي نموده اند و دوبارة عواقب زيانبار، آن مطالبي گفته اند:
حضرت پيغمبر (صلي الله عليه و آله  ) فرمودند : « ميان ايمان وکفر فاصله اي جز ترک نماز وجود ندارد .»
حضرت  صديقة کبري (سلام الله عليها ) از پدر بزرگوارش پرسيد : « مجازات کسي که به نماز اهميّت نمي دهد ، چيست ؟» حضرتش در پاسخ فرمودند: «  خداوند  کسي  را  أه  به  نماز جود اهميّت نمي هد به 15 خصلت مجازات مي کند ، که 6تا از آنها در دنيا و 3تا هنگام مرگ و 3تا در قبر و 3تا در روز قيامت است .
و آن شش تا که در دنيا است اين است: برکت از عمر او و همچنين از مال او برداشته مي شود  و  آثار  صالحان  از قيافه  و  سيماي او محو مي گردد، به اعمال نيک ديگر او نيز اجر کامل داده نمي شود،  دعاهاي او  مستجاب نمي شود  و  از دعاهاي صالحان بهره اي به او نمي رسد.
و آن سه تا که با هنگام مرگ او ارتباط دارد اين است: با ذلت و گرسنگي و تشنگي مورد قبض روح واقع مي شود.
و آن سه تا که در قبر او است اين است:  خداوند  فرشته اي را مي گمارد که در قبر او را عذاب کند و به تنگي و تاريکي قبر نيز محکوم مي گردد.
و آن سه تا که در قيامت  است  اين است: که هنگام خروج قبر فرشته اي او را به رو، در روي زمين  مي کشد  و  به اين ترتيب محشورمي شود و با شدت به حساب او رسيدگي مي شود  و خداوند هرگز نظر لطف بر او نمي افکند و سر انجام به عذاب جهنم گرفتار مي گردد. 
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس