حق الناس (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - حق الناس

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حق الناس:

حق الناس (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

 

 

سوال باسلام. 1- پسری مجردم. در خانواده ای به دنیا آمدم که پدر دایم الخمر بود و بی مسولیت و در محله ای بزرگ شدم که صالح نبودند از همان سن 5 سالگی تا 10 سالگی سوءاستفاده جنسی قرار داشتم و در دو مورد توسط مرد 40 و45 ساله مورد آزار و اذیت جنسی کامل قرار گرفتم. به دلیل همین موضوع بلوغ جنسی زود رس داشته و از رو ی نا آگاهی و عدم راهنمایی صحیح از علاقه مندی به جنس مخالف وحشت زده شدم و بطور ناخود آگاه علاقه شدید به جنس موافق پیدا کردم و مرتکب عمل کثیف لواط شده ام ولی کاملا پشیمانم و ترک کردم ولی تمام روانشناسان و پزشکان گفتند: بخاطر حل این مشکل و رهائی از وحشت میل به جنس مخالف باید حتما عمل لواط تا سه ماه تکرار شود. خودم نمیخواهم انجام دهم ولی از نظر جنسی تحت فشارم و چون دچار مشکل روحی هستم در ازدواج ناتوانم لطفا بگویید چه کنم مرتکب به این عمل به شرط مداوا بشوم یا خیر؟
2- در دوران نوجوانی به خاطر هزینه تحصیل دزدی کردم مبلغ آن را هم میدانم ولی اگر به صاحبش برگردانم موجب رسوایی می شود میتوانم عوض آنر صدقه بدهم نمی خواهم حق الناس بر گردنم باشد؟
3-غیبت و افترا به چند خانم همکار زده ام و باعث شده ام کارفرما نظرش در مورد آنها عوض شود خود خانها متوجه عمل من نشده اند ولی کار فرما فهمید دروغ گفته ام نمی توانم به خانها اعتراف کنم چون رسوایی پیش می آید آیا می توانم توبه کنم و حق الناسی بر گردنم نباشد یا باید از خود آنها حلالیت بگیرم؟
4- از کار فرمای خود و به عنوان پرداخت حقوق اضافی به کارکنان پول گرفتم ولی خودم برداشتم و به کارکنان ندادم اگر اعتراف کنم رسوایی پیش می آید میتوانم همان مبلغ را صدقه بدهم بدون اعتراف یا باید حلالیت بگیرم؟
5- به چند نفر تهمت زده ام و باعث شده ام آبرویش نزد خانواده اش برود ولی بعدها فهمیدن دروغ گفته ام آیا توبه کنم کافیه یا باید حلالیت بگیرم؟ خواهش میکنم کمکم کنید میخوام پاک شوم التماس میکنم کمکم کنید تا سعادت آخرت را داشته باشم.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب پسرم؛ 1- حرف روانشناسان و پزشکانی که به شما توصیه به لواط کرده اند! حرف بیجایی است و آنها مجاز نیستند شما را به چنین عمل منکر و کثیفی وادار کنند و شما بدانید که خدای متعال شفای انسان را در حرام قرار نداده است.
2- مبلغی را که سرقت کرده اید باید به هر شکل ممکن به صاحبش برگردد و صدقه دادن دین شما را ادا نمیکند. میتوانید یا به حسابشان بریزید یا برایشان پست کنید یا در پاکتی به کسی امین بدهید که به آن شخص برساند.
3- اگر با غیبت و افترا موجب صدمه زدن به آبروی دیگران شده اید توبه و استغفار کنید ولی اگر کارفرما فهمیده که شما دروغ گفته اید و حقی از خانم ها ضایع نشده و از بین نرفته باشد حق الناسی از آنها به گردن ندارید اما باید از آنها به خاطر آزردگی شان حلالیت بطلبید.
4- اگر پول متعلق به کارکنان باشد به کارکنان برسانید به همان شیوه ای که در پاسـخ شماره دو توضیح داده شد.
5- به شیوه ای که در پاسـخ شماره سه بیان شد عمل کنید. یاحق

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس