آیا غسل جنابت بر گردنم بوده یا نه (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - استمناء

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > استمناء:

آیا غسل جنابت بر گردنم بوده یا نه (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال سلام. بنده از گناه استمنا توبه کردم. 5 سالی میشد هرچند ماه این کارو انجام میدادم. اما نمیدونستم غسل واجب داره. الان حکمش چیه؟ حکم نماز و روزهام چی میشه؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

جواب البته استمناء یعنی بازی با خود به قصد بیرون آمدن منی.
چه بسا افرادی از بازی با خود لذت ببرند و حتی رطوبتی نیز از آنها خارج شود که این رطوبت ها اگر فقط با لذت خارج شده باشد نه باشهوت، نجس نیست و منی نمی باشد و غسل ندارد و روزه را نیز باطل نمی کند ولی اگر رطوبت در اوج لذت خارج شده باشد یعنی پس از خارج شدن آن رطوبت شخص به ارگاسم رسیده باشد و ارضا گردد آن رطوبت منی است و غسل دارد و روزه را باطل می کند. و اگر شک داشته باشید که رطوبت خارج شده منی بوده است یا نه، و با شهوت خارج شده است یا نه، وظیفه ای ندارید و غسلی به گردن شما واجب نمی شود و روزه را باطل نمی کند.
اما اگر یقین داشته باشید که رطوبت خارج شده منی است و روزه را باطل کرده است وظیفه شما این است ه علاوه بر قضای روزه کفاره نیز بدهید و کفاره این است یا 60 روز روزه بگیرید یا به 60 فقیر طعام بدهید.
و اگر بخواهید کفاره را به پول تبدیل و پرداخت نمایید برای هر روز 60 هزار تومان کفاره بدهید که این پول تبدیل به نان شود . می توانید این پول را به نانوای مورد اعتماد و امین بدهید و بگویید که به فقرا نان رایگان بدهد و نیز می توانید این پول را به کمیته امداد امام ره یا موسسات خیریه یا به عالم محل و امام جماعت منطقه بدهید و بگویید که این پول کفاره است تا بدانند که با این پول باید نان به فقیر بدهند.
در صورتی که روزه گرفتن برایتان مقدور نباشد و نیز کفاره دادن برایتان مقدور نباشد فقط استغفار کنید و گفتن یک استغفرالله در عمل به تکلیف کافی است البته از کفاره هر اندازه که بتوانید بدهید.
و اگر یقین دارید که رطوبتی که خارج شده منی بوده است و بدون غسل نماز خوانده اید نمازهایی را که خوانده اید باید اعاده کنید.
البته اگر پس از واجب شدن غسل جنابت، شما یک غسل واجب انجام داده باشید مانند غسل حیض، هر غسل دیگری به گردن شما باشد از شما برداشته شده است. یاحق


سوال با تشکر از پاسـخ سریع شما و ایجاد چنین فضایی. حقیقتا بنده نمیدونم که رطوبت خارج شده منی بوده یا نه. میشه لذت وشهوت رو واسم بیشتر باز کنین که دینی به گردنم نباشه. و به نظرشما چه جوری میتونم محکمتر رو توبم بیاستم آخه خیلی نگرانم الخصوص اینکه به سن ازدواج رسیدم (دختری 24ساله ام). واسم دعاکنین.


جواب اگر نمیدانید که رطوبت خارج شده منی بوده یا نه تکلیفی ندارید. نگران نباشید و به لطف خدای سبحان همیشه امیدوار باشید. دعا میکنم خدای قادر برای شما خیر و خوشبختی مقدر فرماید. یاحقّ.


سوال با تشکر فراوان .التماس دعا


جواب یاعلی. التماس دعا.


سوال ba salam o khaste nabashid. mikhastam bedunam hokme tato va kashte mozhe baraye vozu chist?


جواب اگر در آوردن مژه هنگام وضو و غسل بدون عسر و حرج و مشقت ممکن باشد باید دراورید و وضو یا غسل انجام دهید در غیر این صورت باطل است. اما اگر درآوردنش ممکن نباشد و یا همراه با عسر و حرج و مشقت و سختی باشد به نیت وضو و غسل جبیره ای به وظیفه خود عمل کنید.
تاتو اگر زیر پوست باشد اشکالی برای وضو یا غسل ندارد و اگر روی پوست باشد باید برای وضو و غسل برطرف شود. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس