ترک چادر در بیمارستانها و دانشگاهها (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - حجاب و پوشش

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > حجاب و پوشش:

ترک چادر در بیمارستانها و دانشگاهها (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال سلام. دانشجوی رشته ی رادیولوژی هستم واحدهای درسیمان که در بیمارستان است مجبورم چادرم را در بیاورم و مثل همه لباس فرم سفید بپوشم اول سعی کردم در نیاورم اما گفتند مدیریت بیمارستان ایراد میگیرد و البته این گونه بیشتر سبب جلب توجه دیگران میشد و هنگام رسیدگی به مریض هم مشکل ایجاد میکرد. من تا این سن همیشه جلوی نامحرم چادر پوشیدم اما حالا که مجبور شدم این کار را بکنم از حضرت زهرا (سلام الله علیها) خجالت میکشم احساس میکنم دیگر اصلاً من را دوست ندارند البته مقنعه ای که میپوشم کل بازویم را میپوشاند و از پشت هم تا کمرم است و لباسم هم گشاده اما خوب دیگر چادر نیست من خیلی عذاب وجدان دارم و احساس می کنم دینم را به دنیا فروختم البته من تنها رشته ای که برایش استخاره کردم همین رشته بود که خوب امد اما حالا....
به نظر شما من گناه کبیره ای انجام دادم؟ دیگر حضرت زهرا هیچ وقت من را نمیبخشد؟ یا اصلاً بهتر است از این رشته و دانشگاه انصراف دهم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب دخترم، بعید هست که مدیریت بیمارستان از چادری بودن نیروهای پزشکی و درمانی ممانعت کنند. توکل به خدا بکنید و با مدیریت بیمارستان صحبت بکنید انشاء الله که متقاعد شوند و به شما اجازه استفاده از چادر را در بیمارستان بدهند که در این صورت شما الگوی همکاران و آبروی اسلام میشوید البته اگر ممانعت جدی باشد آن وقت میتوانید مسأله خود را از دفتر مرجع تقلیدتان استفتاء کنید و کسب تکلیف کنید. بنده برداشتن چادر را به صلاح شما نمیدانم البته هرچند پوشیدن چادر واجب نیست و چادر حجاب برتر هست اما وقار و وزانت بانوان با چادر بهتر حفظ میشود و چادر موجب میشود که مفاتن بدن پوشیده بماند.
برای اطلاعات بیشتر پیرامون چادر اینجا را کلیک کنید. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس