احساس گناه بخاطر وضع فقرا (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای) - متفرقه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > متفرقه:

احساس گناه بخاطر وضع فقرا (مرجع تقلید آیةالله خامنه ای)

سوال با سلام. ابتدا عرض کنم من جواب شرعی سـوالم را نمیخواهم بلکه پاسـخ اخلاقی آن را میخواهم. مدام احساس گناه میکنم! در شهرستان زندگی میکنم یک خانه و یک ماشین معمولی دارم یک زمین هم دارم که خمس آن را داده ام. با همسرم زندگی میکنم و بچه هم نداریم. ماهی دو ملیون و پانصد حقوق میگیرم و آن را به شرح زیر خرج میکنم:
دویست هزار تومان به مادرم میدهم چون حقوقی ندارد و تنها زندگی میکند
دویست و پنجاه هزارتومان کمک به نیازمندان آشنا میکنم
دویست و پنجاه هزار تومان قرض الحسنه به دوستان و جوانان میدهم
یک میلیون خرج ماه خانه و سایر خرج ها است
وما بقی که هشتصد هزار تو مان است پس انداز میکنم
پس انداز میکنم تا زمینم را مجهز تر از خانه ای که دارم بسازم البته اول خمس پول پس انداز شده را میدهم و بعد آن را در زمین خرج میکنم
اما مدام با خودم میگویم وقتی خواهرت خانه ای ندارد. بعضی از دوستان مستاجرند. تو چطور به خودت اجازه میدهی به فکر خانه ای مجهزتر باشی.
شاید سـوال کنید همسرت از تو خانه ای مجهزتر میخواهد؟ نه او هم مثل من احساس گناه میکند. نمیدانم چه کنم؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب البته اینکه شما به خاطر مشکلات دیگران ناراحت و متاثر باشید جای تمجید هست ولی نسبت به دیگران جز آنچه خدا بر شما واجب کرده تکلیفی ندارید هرچند مطابق آنچه شما در نامه نوشته اید خدماتی را نسبت به خانواده و نیز دوستان انجام میدهید و به عبارت دیگر دین و تکلیف خود را نسبت به اطرافیان انجام میدهید که البته اگر تمام کسانیکه مانند شما تمکن مالی دارند اینگونه به اطرافیان رسیدگی میکردند ما حتی یک فقیر هم در جامعه نداشتیم. در هر صورت احساس گناه نکنید و برای فقرا علاوه بر کمک دعا کنید. موفق باشید. یاحقّ.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس