باطل شدن روزه یا نه؟ - روزه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > روزه:

باطل شدن روزه یا نه؟

سوال با سلام و عرض خسته نباشید/من یک پسر 15 ساله هستم و مدت زیادیه که درگیر عمل استمناء شده ام و مدتی بود که میخواستم ترک کنم و روزها میگذشت ولی بازم حس شهوت انگیزی بهم دست میداد و دوباره همون کارو میکردم برای همینم گفتم ماه رمضان بهترین ماه ای هستش که من بتونم این عمل زشت رو کنار بزارم و من همیشه دوست داشتم که روزمو بگیرم و گرفتم این ماه یعنی ماه رمضان من روزمو گرفتم و روزها گذشت تا اینکه نمیتونستم جلو خودمو بگیرم و شروع کردم به انجام استمناء ولی بعد از اذان مغرب این کارو انجام میدادم و فورا میرفتم غسل میکرد و نمازمو میخوندم و روزمو میگرفتم.
سؤآل: آیا علارغم اینکه غسل میکنم و شروع میکنم به نماز خوندن و روزه گرفتن نماز و روزه ی من باطل میشود یا نه؟
یه نکته هم هست که من توی روز هایی که روزه بودم و قبل از اذان مغرب هم در اثرفیلم های مهیج حسی بهم دست میداد آیا نماز و روزه ی من باطل هست؟
باید چکار کنم تا بتونم این گناهارو از بارهای دوشم بردارم؟
بی صبرانه منتظر جوابتون هستم و خیلی هم برای من مهم هستش لطفا جوابمو در اسرع وقت بدین.

مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب اگر در اثر انجام گناه استمنائ رطوبتی با لذت غریزی از شما خارج شده باشد آن رطوبت نجس نیست منی نمیباشد و غسل ندارد ولی اگر رطوبتی در اوج لذت غریزی خارج شده باشد منی هست و غسل دارد و اگر شک داید که رطوبتی با لذت خارج شده است یا در اوج لذت تکلیفی ندارید.
اما اگر یقین دارید که رطوبتی با شهوت خارج شده و ارضا شده اید و به ارگاسم رسیده اید روزه شما باطل است البته باید روزه را نگه دارید و پس از ماه مبارک رمضان قضای روزه را هم بگیرید و کفاره هم نیز بدهید. و کفاره یا 60 روز روزه گرفتن است یا 60 فقیر طعام دادن است. یاحق
سلام/حاج اقا من بعد از اذان مغرب این کار رو میکردم و بلافاصله بعد از اون میرفتم غسل میکردم و سوالم اینه که من با اینکه بعد از نماز مغرب این کار رو کردم روزه همان روز و روز های بعدش باطل میشود یا نه؟؟؟؟؟؟ من میخام بدونم که اگه غسل بکنم روزه های روز های بعدشم صحیح است یا باطل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا جوابمو بدین/مرجع التقلیدم:حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
هر غسل برای همان روز و همان جنابت است و ارتباطی به روزها و جنابتهای بعد ندارد. یاحقّ.
حاج اقا یه سوال دیگه لطفا جواب منو بدین من در هر صورت میخام این کارو بزارم کنار و سو استفاده ای هم از حرفتون نمیکنم فقط جواب این سوالمو بدین که من وقتی بعد از افطار و اذان مغرب عمل استمناء رو انجام میدادم و غسل میکردم روزه ی همان روزم باطل میشه یا نه چون بعد از اذان بوده باطل نمیشه؟؟؟؟؟
حاج اقا یه سوال دیگه لطفا جواب منو بدین من در هر صورت میخام این کارو بزارم کنار و سو استفاده ای هم از حرفتون نمیکنم فقط جواب این سوالمو بدین که من وقتی بعد از افطار و اذان مغرب عمل استمناء رو انجام میدادم و غسل میکردم روزه ی همان روزم باطل میشه یا نه چون بعد از اذان بوده باطل نمیشه؟؟؟؟؟
روزه وقتی باطل میشود که با زبان روزه و در حال روزه استمناء انجام شود ولی اگر بعد از نماز مغرب بوده لطمه ای به روزه نمی زند و روزه صحیح است. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس