با غریزه جنسی چه کنم؟ - استمناء

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > استمناء:

با غریزه جنسی چه کنم؟

سوال با سلام.من دختری 28 ساله هستم که مدت 20 سال به خود ارضایی مبطلا هستم. و قبل از آن هم به خاطر می آورم که برادرم با من سکس انجام میداد.از 15 سالگی که به گناه آن پی بردم از خدا آرزوی ازدواج کردم و به هر روشی که فکرش را کنید به ترک آن اقدام کردم اما نه تنها که بهتر نشد بلکه شدت و ولع آن بیشتر شد.الان 13 ساله از خدا فقط همین آرزو رو داشتم اما همه چیز بهم داد جز همینو.کلا همه دخترای فامیل ما تو سن های خیلی بالا ازدواج کردن.اصلا هم فکر نکنید سختگیری میکنم که اصلا اینطور نیست.پیش روانپزشک هم رفتم که کمش کنه اما گفت بهش حساس نشو و بزار تخلیه بشه و در اسرع وقت ازدواج کن اما قسمت نیست. تکلیف من و گناهم چیه؟؟؟؟؟ حتی گاهی با همه مقاومتها روزه ام باطل میشه.نمی دونم به مجردیم فکر کنم. به گناه کبیره بودنش، به کنترل نشدنش. چیکار کنم

جواب دخترم البته به شما حق می دهم نگران و ناراحت باشید و به شما حق می دهم که به خاطر غریزی جنسی تلاطم داشته باشید و به شما حق می دهم کنترل غریزه جنسی برایتان سخت و مشکل باشد. .
اما نکته ای که قابل توجه است این است که در حقیقت ارزش وجود انسان به داشتن ایمان است و اگر ایمان انسان در بین نباشد انسان پشیزی ارزش ندارد و قیمتش از هر موجودی کمترمی شود..
آقا امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: «من غلب عقله شهوته، فهو خیر من الملائکة، و من غلب شهوته عقله فهو شر من البهائم » کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند ارزشش از ملائکه بهتر می شود و کسی که شهوتش بر عقلش غلبه کند ارزشش از حیوانات کمتر می گردد.
دختر خوبم البته نمی خواهم منکر فشار غریزه جنسی شوم زیرا فشار غریزه جنسی تا آن اندازه زیاد است که امام صادق علیه السلام با تعجب به کسی که مجرد است می فرمایند: با غریزه ات چه می کنی؟!!
ولی شما باور کنید که در همه زمان ها بزرگترین و فاحش ترین و رایج ترین و زیربناترین خلاف های رفتاری افراد گناه غریزه جنسی بوده است و ما خیال نکنیم که در زمان فعلی که عصر اینترنت ، ماهواره، موبایل و چت و تماس و تلفن است گناهان غریزی بیشتر به چشم میآید بلکه در همه زمان ها این گناهان بدون این امکانات هم به چشم بوده است و نمونه واضحش داستان مشهور و معروف لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد و... می باشد.
ولی مطابق نص برملا شده تاریخ و صراحت قرانی همیشه در مقابل افراد ضعیف و زبون و زانو زده در مقابل غریزه و شهوت، افرادی وجود دارند که چشم از همه گناهان می بندند و سلطان روح و روان خود می شوند و افسار مرکب هوس و شهوت را به دست می گیرند و با قدرت ایمان و معنویت و تقوا لجام غریزه را می کشند تا از سرکشی و هوسرانی بازایستد.
اگر ما در تاریخ لیلی داریم در مقابلش مریم داریم.
اگر ما در تاریخ مجنون داریم در مقابلش یوسف داریم.
و در همه تاریخ ها و همه قرن ها و در همه نسل ها در مقابل خیل گنهکاران مریم های فراوانی داریم همچنانکه یوسف های زیادی هم وجود دارند که به نورانیت کنترل شهوت و هوس، سر برعرش می سایند و به جای عشق به جنس مخالف و مصرف کردن آنات ارزشمند سرمایه عمر، افتخارشان انس و ارتباط با خدای سبحان است.
دختر خوبم شما 28 ساله هستید در حالی که حضرت معصومه سلام الله علیها هم 28 ساله بوده وایشان هم مثل شما مجرد و بدون همسر بوده! اما دامن به گناه آلوده نکرده و با اطمینان به خود و نفس مطمئنه ای که داشته به عشق رسیدن به برادرش امام رضا علیه السلام راه بیابان در پیش می گیرد در حالی که رجلان نگهبان از مدینه و اقوام پاسداری اش رابه عهده دارند اما ابهت ان بانوی گرانقدر همه اطرافیان که محرم آن حضرت نبوده اند را به تعظیم در برابر ایمانش به خدای سبحان ارتباط می دهد. و همگان افتخارشان در رکاب و محضر آن حضرت به سوی حق بوده است تا جایی که انگاه که به ساوه می رسد مردی بزرگ از قوم با عده زیادی از هوادارانش به استقبال حضرت می روند و ان بزرگ قوم قم با افتخار افسار مرکب ان حضرت را به دست می گیرد و از پیش حرکت می کند.
دختر خوبم البته اکنون ماه مبارک رمضان است و الان در نیمه ماه قرار داریم اگر خدای ناکرده از ابتدای این ماه خیر و برکت و رحمت تاکنون همتی در بندگی خدا نداشته اید از هم اکنون سجاده عبادت زیر بغل ، کبوتر حرم خدا مسجد محل شوید و بی توجه به نیش و نوش ها و نگاه های اقوام و همسایگان و نمازگزاران مسجد ، مسجدی شوید.
هنگامی که نمازتان در هر وعده جماعت تمام شد سر بر سجده پس از نماز، زمام زندگیتان را به خدای بزرگ بسپارید و از بزرگی اش برای خود بزرگی بطلبید و از مقامش برای خود مقام بخواهید و از بی نیازی خدا برای خود بی نیاز شدن مطالبه کنید . هر چه می خواهید ازخدا بخواهید و هر چرا که در طلب ان هستید با التماس البته با اخلاص در شب های قدر، از خدا بخواهید.
انشاءالله به برکت این ماه عزیز و دعای اولیاء دین علیهم السلام حاجت روا شوید و بنده نیز برایتان دعا می کنم و البته شما نیز برای بنده دعا کنید.به امید زمانی که پیام شما موجب خوشحالی ما شود که حاجتتان را گرفته اید و ازدواجتان محقق شده باشد. یاحق


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس