عقد دائم با مرد متأهل بدون ثبت (مرجع تقلید آیةالله سیستانی) - ازدواج و زناشویی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ازدواج و زناشویی:

عقد دائم با مرد متأهل بدون ثبت (مرجع تقلید آیةالله سیستانی)

سوال آيا ميتوان عقد دائم انجام داد ولي در جايي ثبت نشود فقط يك برگ داشته باشيم كه اگر فرزندي داشتيم بعد به ثبت احوال مراجعه كنيم و هم عقد ثبت شود با توجه به آن برگ و هم اون بچه داراي شناسنامه شود؟ چون آقايي كه ميخواهم با او ازدواج كنم زن و بچه دارد. و ميترسد كه زنش بفهمد كه ازدواج دوم داشته است به همين خاطر ميخواهد ازدواج دوم را فعلا مخفي كند. لطفاً منو راهنمايي كنيد از شما متشكرم.
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی سیستانی(مدظله)
جواب پس از آنکه صیغه محرمیت به صورت دائم اجرا شد زن و شوهر به یکدیگر محرم می شوند ولو در جایی ثبت نشود.
اما چرا ثبت نشود؟ زیرا خوبی و فایده ثبت ازدواج این است که در معرض اتهام قرار نمی گیرید و فرزندتان نیز در شناسنامه قانونی وارد میشود. در غیر این صورت زحمت و مشقت گریبان هر دو نفر را بیشتر از آنچه شما میترسید می گیرد؛ البته توصیه ام به شما این است که از چنین ازدواجی صرف نظر کنید زیرا ازدواج شما با این آقای متأهل موجب سرد شدن رابطه اش با همسرش میشود و کانون زندگیش سست میشود و فرزندانش از مهر و محبت و عاطفه کامل خانواده محروم میشوند و مشکلات فراوان بوجود خواهد آمد که به احتمال قوی گناهانش به نام شما ثبت شود!
شما خودتان را جای آن زن قرار دهید. یاحق

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس