استمناء و کفاره روزه - روزه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > روزه:

استمناء و کفاره روزه

سوال سلام.
1-احتیاط مستحب به چه معناست؟2-آیا می توان به احتیاط مستحب عمل نکرد؟
3-اگر کسی در اثر استمناء روزه اش باطل شده باشد هم باید روزه بگیرد و هم کفاره بدهد؟(لطفاٌ احکامش به صورت مورد جداگانه در مورد کسی که شک داشته و بعداٌ فهمیده که استمناء باعث باطل شدن روزه می شود پاسخ دهید)
4-کفاره شامل چه چیزهایی می شود؟
5-اگر بخواهیم پول کفاره را به جای کفاره بدهیم،به چه کسانی به غیر از فقیر می توانیم بدهیم که بعداٌ او به دست فقیر برساند؟
(لطفاٌ برای پاسخ دادن شماره گذاری کنید تا بدانم مربوط به کدام سئوال است؟) باتشکر
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

جواب 1- به احتیاط مستحب می توان عمل نکرد.
3- اگر کسی در اثر استمناء روزه اش باطل شود باید روزه را نکهدارد و پس از ماه مبار قضای آن را هم بگیرد و کفاره هم بدهد. (یا 60 روز روزه بگیرد یا به 60 فقیر طعام دهد)
4- موارد کفاره شامل چیزهای زیادی می شود. که شرح مفصّل آنها در رساله های عملیه آمد.
5- اگر بخواهید پول کفاره را بدهید میتوانید به کمیته امام (ره) یا مؤسسات خیریه یا دفتر مرجع تقلید یا عالم شهرتان بدهید که به فقیر برسانند. یاحقّ.


سوال باسلام.
1-درموردسئوال3منظورتان اینست که اگرآن فرد بخواهد60روز روزه بگیرد،علاوه بر60روز روزه باید1روزهم بجای روزی که در آن روزه اش باطل شده بگیرد،(یعنی 61روز روزه بگیرد)؟
2-درموردپرداخت پول کفاره به کمیته امام(ره)،موسسات خیریه،دفترمرجع تقلیدیاعالم شهر،بایدحتماٌ به تحویل گیرنده بگوییم که برای پرداخت کفاره است؟


جواب 1- قضای روزه واجب است و انجام یکی از دو کفاره روزه را باید انتخاب کند یا 60 روز روزه یا 60 فقیر طعام.
2- حتما باید خبر دهید که این پول کفاره عمد است تا آنان بدانند با این پول چه کنند. یاحق


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس