خواب دیدن در روز ماه رمضان و تحریک شدن - استمناء

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > استمناء:

خواب دیدن در روز ماه رمضان و تحریک شدن

سوال با سلام وخسته نباشید .دختری مقلد آیةالله مکارم شیرازی هستم. بعد ازذان صبح خوابیدم و نزدیک اذان ظهر در حالی که اگاه بودم که در خوابم و البته روزه هستم و حتی در خواب میگفتم روزه ام باطل میشه و می توانستم خود را بیدارکنم ولی متاسفانه مقاومتی نکردم (معذرت میخواهم خواب تحریک کردن زنی را دیدم که منجر به تحریک خودم وخروج منی شد) و بعد خود را بیدار کردم و با پشیمانی سریعا رفتم و غسل گرفتم و نماز خواندم و روزه ام را حفظ کردم. حکم روزه ی من چیست آیا اشکال دارد؟ در صورت اشکال داشتن چه حکمی دارد.
خواهشا با کلمات سنگین و عجیب و عربی توضیح ندین و ساده و کامل توضیح بدین. راستی من استمنا و استشها نمیدونم چیه و در بیداری این کارا رو خدا رو شکر نمی کنم ولی به ادمهایی با مورد من چه میگن (محتلم و جنب و...؟)
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)

جواب دخترم؛ هر رطوبتی که در خواب، یا بر اثر بازی با همسر، یا بازی همسر، یا خواندن مطالب مهیّج شهوت، یا تحریک شدن، یا تصورات جنسی، یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل، یا نعوذبالله «استمنا»، یا دیدن جنس مخالف؛ ولو با لذت جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد. یاحق.


سوال با سلام و تشکر فراوان از پاسخ شما وباز هم تشکر از بابت قابل فهم بودن پاسخهای شما. من دبیر هستم ولی گاها عاجز از معنی کردن بعضی اصول فقهی به دلیل استفاده از لغات سنگین عربی بوده ام .من از سایت شما بارها استفاده نمودم و پاسخهای شما را در مقابل پاسخ بسیاری از سایتها قابل فهمتر یافتم. جهت تکمیل اطلاعاتم: 1_منظورتون اینه که منی برای مجردها و بدون ارتباط کامل جنسی ایجاد نمی شود؟
2_ پس رطوبتی که از دیدن ولذت بردن از تصاویر و یا خواب ویا فیلم شهوت انگیز خارج شود وشک هم نداشته باشیم که رطوبت خارج وبدن سست شده است باز غسل ندارد، یعنی روزه و نماز را باطل نمی کند؟



جواب دخترم در اثر افکار غریزی و رفتارهای مقدماتی جنسی (چه حرام و چه حلال) دو گونه رطوبت از شخص خارج می شود:
1- رطوبتی که در اثر تحریک جنسی یا بازی با خود یا دلایل دیگر با لذت خارج می شود. این رطوبت علیرغم اینکه غریزی و جنسی است نجس نیست و منی نمی باشد و غسل ندارد.
2- رطوبتی که در اثر تحریک جنسی یا بازی با خود یا دلایل دیگر با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج می شود و شخص پس از خروج این رطوبت ارضاء می شود و به ارگاسم می رسد و نیاز جنسی اش برطرف می شود. چنین رطوبتی منی است و غسل دارد.
توجه داشته باشید که اگر شک داشته باشیم که رطوبتی با لذت خارج شده است یا با شهوت و در اوج لذت! تکلیفی وجود ندارد و غسل واجب نیست. یاحق


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس