استمنا - استمناء

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > استمناء:

استمنا

سوال با سلام. من چندی پیش در مورد استمنا مطلبی خواندم که در آن نوشته شده بود هفته ای 2 بار استمنا در پسران مشکلی را بوجود نمی آورد. هم چنین در مقالات زیادی از پزشکان ایرانی و خارجی خواندم که بسیاری از آسیب های استمنا هیچ ربطی به آن ندارند و حتی در بعضی متون خواندم که استمنا فوایدی نیز دارد. سوال دیگر من این است که چرا اگر همسر انسان با دست خودش همان عمل خودارضایی را برای شخص انجام دهد و یا اگر خود شخص با دست خودش در مقابل همسر خود و برای لذت او جلق بزند از نظر شرعی مشکل ندارد اما اگر شخص همان کار را بدور از چشم دیگران انجام دهد حرام است و از گناهان کبیره محسوب میشود؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
 
جواب 1- گفته پزشکان ملاک شرع ما نمیشود و آن چه که برای شخص مکلف و معتقد اهمیت دارد نظر شرع اسلام و اولیاء دین علیهم السلام است. بنابراین احادیثی که در مذمت استمنا آمده فرمایشات شارع مقدس و اولیاء دین علیهم السلام است.
2- همانطوری که در شماره یک بیان شد گفته های دیگران تا زمانیکه به تایید اسلام که دین عقل و علم و دانش است نرسد معتبر نمی باشد. بنابراین کسانیکه میگویند آسیب های استمنا ربطی به آن ندارد گفته آنها بتا سایر گفته های علمی و تجارب که در دسترس می باشد در تعارض است. و نیز کسانیکه ادعا میکنند این عمل میتواند فوایدی نیز داشته باشد باز هم با عوارض استمنا که از مراکز علمی بیان می شود در تعارض است و از اعتبار ساقط میشود.
3- استمنا یعنی بازی با خود ولی اگر همسر با همسر بازی کند استمنا محسوب نمی شود.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس