ترک خانه - خودکشی

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > خودکشی:

ترک خانه

سوال با سلام دختری 31 ساله و مجرّد هستم
از نظر فکری و روحی اصلا شرایط مساعدی ندارم و به قدری از زندگی خسته شدم که حتی به خودکشی هم فکر می کنم ولی حیف که جرات و جسارتش را ندارم. تمام مشکلم پدری است مستبد و دیکتاتور که تا این سن اختیار رفتارها - کارها - حتی خرج کردن پول من را دارد و بدتر از همه بسیار بددهن و فحاش است و مرتب به من توهین می کند. خسته شدم و قصد دارم یک روزخانه را ترک کنم. فکر می کنم این بهترین کار است. و البته با اخلاق پدرم مطمئنم به درگیری منتهی میشه و حتما باید قید خانواده ام را بزنم و دیگه حق برگشتن به خانه ام را ندارم. کمکم کنید.

جواب دخترم؛ رنجنامه شما را مطالعه کردم و البته آرامش و آسایش شما را از خدای سبحان درخواست میکنم، ولی ضمن پوزش از شما بخاطر پاسـخ ندادن به درخواست شما بدلیل مشغله های تحقیقی و کاری دیگر. تنها جمله ای که میتوانم خدمتتان بیان کنم این است که: هرچند در رنج و سختی قرار دارید ولی خدای ناکرده «فرار از خانه» چاره کار نیست بلکه بدترین کار است زیرا مشکل شما را صدچندان میکند! چون در خارج از خانه، اراذل و اوباش و گرگ صفتانی هستند که بلافاصله و ناخواسته در دامشان گرفتار و صید تورشان میشوید. پس مواظب خودتان باشید. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس