وسواس در وضو و نماز و نجاست - وسواس

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > وسواس:

وسواس در وضو و نماز و نجاست

سوال باسلام و خسته نباشید یک سوال دارم و خواهش میکنم به من کمک کنید در وضو دچار وسواس شدید شده ام فکر میکنم وضوهایم باطل است هنگام شستن دست چپ کمی اب شیر روی دستم ریخت اما بی اعتنا شدم و نمازم را خواندم اما حالا مشکوکم چون نمیدانستم که اشکال دارد فکر میکنم مسح پا و سر را اشتباه میکشم و هر ساعت در نماز و وضو دچار شک میشوم نمیدانستم که باید جای مسح سر و پا خشک باشد و مسح را میگرفتم اما حالا خیلی استرس دارم که نماز هایم باطل هست یا نه؟ دختری ۱۴ ساله ام و خیلی افسرده شده در مورد نماز چند بار باید بخوانم و باز هم مشکوک میشوم در تلفظ روزی در یک چیز مشکوک میشوم و خیلی استرس میگیرم و چندین مرتبه نماز هایم را میشکنم در مورد نجاست هم فکر میکنم ادرار از من خارج شده و لباس هایم را بیرون میاورم اما چیزی نیست در نماز هم فکر میکنم باد معدم بیرون امده اما نه بوی میدهد نه صدایی و خودم میگویم از داخل هست تمنا میکنم که کمکم کنید تا دیگر استرس نداشته باشم در نماز و وضو و نجاست خواهش میکنم برایم دعا کنید و جواب این ها را هم بگویید
سپاس گزارم یا علی
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب:بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ.
وَ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِين.
تشکر از اعتمادتان به سایت انهار.
دخترم
نامه و پیام شما را چند بار با دقت خواندم در تمام کلمات نامه و پیام شما جز دوری از خدا چیزی ندیدم جز اطاعت از شیطان چیزی ندیدم شما کاملاً و در بست در اختیار شیطان قرار دارید چون هرچه او می‌گوید اطاعت می‌کنید و انجام می‌دهید.
به همین خاطر است که استرس دارید چون مرتب دارید خداوند را به خشم در می‌آورید زیرا آنچه را که خدا واجب نکرده شما به اطاعت از شیطان بر خود واجب کرده‌اید و آنچه را که شیطان دستور می‌دهد ولو خداوند راضی نیست اما به دستور شیطان اطاعت می‌کنید و سرتاپا مطیع شیطان شده‌اید.
دخترم بنده به عنوان یک کارشناس مسائل شرعی و احکام دین و به عنوان کسی که از تمام زوایای مسائل فقهی اطلاع دارد خدمت شما عرض می‌کنم که تمام این افکار واهی و همه این مطالب شیطانی هست در این ماه نورانی پر خیر و برکت رجب شجاعت داشته باشید به شیطان نه بگویید و به خداوند متعال لبیک بگویید.
شجاعت داشته باشید به کوری چشم شیطان مطیع خدا شوید و تمام مهر و محبت و خوشبختی معنوی را نصیب خودتان کنید آنگاه می‌بینید که چقدر زندگی بر شما شیرین و جذاب و دلنشین هست.
نسبت به اعمال گذشته هیچ گونه نگرانی و دلواپسی و استرس نداشته باشید و از الان به بعد طبق رساله مرجع تقلیدتان و رفتار و اعمال مومنین و عرف متشرعه عمل کنید. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس