حکم ارتباطات صحیح و سالم با نامحرم - ارتباط با نامحرم

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارتباط با نامحرم:

حکم ارتباطات صحیح و سالم با نامحرم

سوال تراب:
سلام علیکم ببخشید می خواستم بپرسم که اگر من نوجوان پسر عاشق دختری با حیا شوم اما از طرفی نه امکان ازدواج داشته باشم نه شرایطش را نه وقتش باشد و از طرفی هم از خدا بترسم و به سمت رابطه با او مانند (استغفرالله زنا) نروم،تا موقعی که ان شاء الله خدای تعالی بخواهد بروم خواستگاری این خانم آیا جایز است به صورت و قد و قواره اش از روی چادرش نگاه کنم؟
 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
وقت شما بخیر و برکت و سعادت
پسرم خوشحال باشید که سن شما کم هست و در حال نوجوانی هستید سفارش پدرانه بنده به شما این هست که مراقب چشمتان باشید و نگاهتان را به نوامیس مردم نکنید که به قول شما عاشق شوید.
اولاً: این کلمه زیبنده نگاه های نامشروع نیست زیرا عشق مخصوص خدا هست و مردم متأسفانه هوس را عشق قلمداد کنند در هر صورت اگر مراقب چشم تان باشید خداوند متعال آرامش خاطر و زندگی و خوشبختی مناسب و ارزنده نصیبتان خواهد فرمود به دو حدیث از آقا امام صادق (علیه السلام) توجه کنید:
(۱) النظرهُ سهمٌ مِن سِهام إبلیس مسمومٌ، مَن ترکها لِلّه عزّوجلّ لا لِغیره أعقبه الله أمناً و إیماناً یجدُ طَعْمَه.
نگاه به (نامحرم) یکی از تیر های زهر آلود شیطان است، هرکس به خاطر خدای بزرگ و بلند مرتبه، نه به خاطر غیر او، آن را ترک نماید در پی آن خداوند آرامش و ایمانی به او ارزانی فرماید که طعم آن را بیابد.
( ۲) من نظر إلی امرأهٍ فَرفَعَ بصرَه إلی السماء أو غمّضَ بصرَه لَم یرتَدَّ إلیه بصرُه حتی یزوِّجَه الله عزّوجلّ مِنَ الحُور العین.
کسی که نگاهش به زنی (نامحرم) بیفتد و فوراً چشم خود را به طرف آسمان کند یا آن را فرو ببندد، چشم خود را برهم نمی زند مگر این که خدای بزرگ و بلند مرتبه از حوریان بهشتی به ازدواج او درآورد.
بنابراین پسرم نظر ریبه و شهوت آمیز به نامحرم جایز نیست و حرام هست.
سعی کنید حتما تقوا پیشه کنید و از نگاه های حرام گذشته نیز توبه و استغفار کنید. یاحقّ.


کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس