حکم تقسیم ارث، مرجع تقلید: آیةالله العظمی خامنه ای - ارث

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > ارث:

حکم تقسیم ارث، مرجع تقلید: آیةالله العظمی خامنه ای

سوال  آیا یک تک دختر با ۵ برادر از ارث مادری مثل حساب بانکی مادر و وسایل شخصی و وسایل زندگی و پول طلای مادر چگونه تقسیم میشود. ضمناً شوهر زن قبلاً مرحوم شده است و پدر و مادر زن نیز از دنیا رفته اند و وارث زن فقط این دختر و پنج پسر هستند. ممنون از پاسخگوئیتون
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)
جواب: بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله
نماز و روزه و عبادات قبول
اولاً: نصیحت بنده به شما این هست که همیشه در ملاقات‌ها و حضورتان نزد مؤمنین یا در ابتدای پیام ها و نامه های خود سلام را فراموش نکنید.
البته معنای این نصیحت این نیست که بنده به سلام شما محتاج باشم بلکه برای خودتان عرض می کنم زیرا سلام نشانه ادب و خود سلام موجب خیر و برکت در زندگی میشود.
ثانیاً: آنچه از میّت باقی بماند هر چه باشد؛ چه طلا باشد چه پول و حساب بانکی باشد و چه املاک منقول و غیرمنقول باشد هر چه باشد باید بین پسر و دختر تقسیم می شود و البته پسر دو برابر دختر ارث می برد.
شما در سؤال نوشته اید که ورثه یک دختر و پنج برادر هستند در این صورت باید ارث تقسیم بر ۱۱ بشود به دختر یک قسمت و به هر پسر دو قسمت داده شود. یا الله.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس