حکم گربه ای را که آزار داده ام (مرجع تقلید سایر مراجع) - متفرقه

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > متفرقه:

حکم گربه ای را که آزار داده ام (مرجع تقلید سایر مراجع)

سوال سلام خسته نباشید امروز ی گربه وارد توری و لونه مرغام شد البته مرغ و جوجه توش نبود بعد دربسته شده بود و خاستم گربه رو بترسونم که دیگه سمت حیاط ما نیاد و رفتم سگ همسایه را آوردم رفت داخل توری و با گربه درگیر شد و گربه رو گاز گرفت و گربه فرار کرد رفت بیرون تو کوچه و سگ دوباره گربه رو گرفت و تا رسیدم گربه رو زخمی کرد و کمر گربه رو شکست و سگ رو زدم تا رفت اما گربه بزور میخزید بخاطر این کارم واقعا پشیمونم و خیلی حالم داغونه پولی صدقه دادم اما اینکه اون گربه داره زجر میکشه خیلی عذابم میده،،ازشما میخواهم بگید چکار کنم و حکمش چیه که خداوند منو عفو کنه و ببخشه؟ خواهشاً ارشادم کنید. سپاسگذارم
مرجع تقلید: سایر مراجع
 
جواب: سلام علیکم؛ واقعیت علت تأخیر پاسخ شما این هست که پس از خواندن این پیام مدتیه حالم به شدّت بد شده و از اینکه شما ظالمانه حیوان زبان بسته را با زجر مواجه کرده اید انگیزه روانی برای پاسخ به شما نداشتم و خواستم این نامه را بدون پاسخ به خودتان برگردانم ولی دلم راضی نشد راجع به این گناه بسیار بزرگ سکوت کنم.
برادر من، همیشه سعی کنید در مواقع خشم بر اعصاب خودتان مسلط باشید و تصمیمی عجولانه نگیرید زیرا انسان موجودی عاقل و عاطفی و با احساس هست و نباید از خود رفتاری نمایش دهد که خلاف شأن انسانی او باشد.
اماولی به هر حال کاری که نباید می شد شده و گناهی که نباید اتفاق می افتاد افتاده است.
بنده نمیتوانم به شما اطمینان دهم که برایتان اتفاقی نمی اُفتد زیرا رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیثی فرمودند: لعنت خداوند بر کسی که حیوانات را زجر کش کند. ولی میتوانم این اطمینان را بدهم که اگر از گناه وحشتناکتان توبه و استغفار کنید به احتمال قوی و نزدیک به یقین خداوند شما را خواهد آمرزید.
بهتر هست به جمعی از فقرا خصوصاً اگر فقرا از ارحامتان باشد صدقه دهید و کمک کنید و از آنها بخواهید و التماسشان کنید تا برای آمرزشتان دعا کنند. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس