حکم خوردن مشروب برای سنگ کلیه (مرجع تقلید آیةالله مکارم) - خوردنی ها و آشامیدنی ها

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > خوردنی ها و آشامیدنی ها:

حکم خوردن مشروب برای سنگ کلیه (مرجع تقلید آیةالله مکارم)

سوال از خیلیا شنیدم که خوردن مشروب سنگ کلیه رو ازبین میبره و برای پاک سازیش خوبه چون سنگ را دفع میکند و حتی شنیدم که بعضی دکترا خودشون پیشنهاد میدن تا سنگ کلیه بدون عمل دردناک خودش دفع می شود. میخواستم بگویم نیتم فقط و فقط بیماریمه و برای سلامتی و درمان میخورم نه چیزای دیگه. بازم باتوجه به نیتم چون تو اسلام بسیار ذکر شده ک نیت در هرکاری بسیار مهمه و نیت من سلامتی کلیه است بازم حرامه؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله)
 
جواب: سلام علیکم؛ آنچه از خیلیا شنیده اید نه معقول هست و نه مشروع.
امروزه دانشمندان و محققین به این واقعیت معترف می باشند که نه تنها مصرف شراب و مسکرات دارای خواصی نمی باشد، بلکه مضرات بسیار گسترده ای را به همراه دارد، به نحوی که ائمه اطهار (علیهم السلام) به وضوح به این موضوع اشاره داشته اند.
نقل شده است که فردی به امام صادق (علیه السلام) نامه نوشت و از ایشان سوال کرد از مردی که برایش دارویی وصف کرده جهت بیماری ای که بدان مبتلا است. بدین ترتیب که به اندازه کاسه کوچک سفالین از آب جو (که البته نه به خاطر لذت بلکه جهت دارو) بنوشد. پس حضرت (علیه السلام) فرمود: «نه ننوشید.» پس فرمودند: «که بدرستی که خدا بر چیزی که حرام کرده شفا و دوا قرار نداده است.»
همچنین از عبدالله بن جعفر از صفوان بن یحیی از عبدالله بن مسکان از الحبی روای است که او گفت: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم از دوایی که با شراب مخلوط شده حکمش چیست و آیا می توان از آن استفاده نمود؟ حضرت فرمودند: نه! به خدا که آن برای مسلمان حلال نیست که حتی به آن بنگرد پس چگونه با آن مداوا می کند و آن به منزله پیه خوک است و همانا خدا شفا نمی دهد کسی را با آن؛ و نیز امام رضا (علیه السلام) خطاب به مامون بیان داشتند: که (بیمار) مضطر از شراب نمی نوشد، زیرا شراب انسان را هلاک میکند. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس