حکم یک تصادف - دیات

استفتائات رساله نوین احکام برگزیده

العروه الوثقی وسیلة النجاة منهاج الصالحین تحریر الوسیلة آراء المراجع

احکام > دیات:

حکم یک تصادف

سوال سلام. در راه با پسری نوجوان تصادف کردم و در همان لحظه پایش کبود شد و باد کرد البته من به قدری آرام می رفتم که شک کردم این حادثه بر اثر تصادف باشد، به هرحال چند بار از ایشان خواستم که به بیمارستان بریم و عکس بگیریم و مداوا کنیم ولی ایشان امتناع کردند و گفتند نمی خواهد و بروید، دوباره خواستم گفتند دفترچه درمانی همراه ندارند و در منزل هم کسی نیست و بعد از دو سه بار تقاضا کردن بنده؛ ایشان قبول نکردند و من نیز ایشان را رها کردم و رفتم! ولی فعلاً همچنان عذاب وجدان دارم ولی ایشان را هم نمی شناسم، حال تکلیفم چیست ؟ البته قابل ذکر است که ایشان در حد یه دانش آموز دوران راهنمایی بودند.
 
جواب: سلام علیکم؛ در هر صورت شما نباید آن نوجوان را به حال خود رها میکردید و یقیناً مدیون و ضامن سلامی ایشان هستید و لذا هر چند زحمت هست اما تلاش کنید او را با جستجو پیدا کنید و با نشان دادن مروت و رسالت انسانی خود موجب رفع گرفتاری احتمالی او و خانواده اش شوید. یاحقّ.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پورتال انهار میباشد.
پورتال انهار

این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس